Waterpokken

<p>Mijn zoontje krijgt de waterpokken. </p><p>Wat is volgens jullie de beste bestrijding van de symptomen? </p><p>Ik heb gelezen over zemelen (wij hebben alleen geen bad) of gel die je smeert om te koelen, etc.</p><p>iemand ervaringen? </p>
 
Toevallig heeft onze zoon (7 maanden) ze afgelopen week gehad. Ik vond een lauwwarm badje met havermout (in een dicht geknoopt washandje) het best werken. Ik had ook vsm waterpokken spray gekocht, maar had niet het idee dat het iets deed. Verder heb ik onze zoon veel in z'n luier en bloot laten spelen, zodat de blaasjes goed kunnen drogen en niet irriteren door kleding. 
Bij zo'n badje gaat het vooral om het wittige spul dat van de havermout afkomt. Je kunt hem daar misschien ook gewoon mee insmeren, even laten inwerken en dan onder een lauwe douche afspoelen. 
 
Hier ook 3 weken geleden begonnen. elke avond in een badje met havermout, en 2x per dag alle plekjes in gesmeerd met sudocreme. Het begon hier op zaterdag en op woensdag waren ze allemaal al ingedroogd. En hij heeft geen jeuk o.i.d. gehad (word deze maand 3 jaar).
 
KidsClin, te koop bij drogist, hielp bij mijn kinderen heel erg goed. Niet goedkoop maar iedere cent waard want het hielp erg goed. 
 
Terug
Bovenaan