Waterpokken?

Oktobermama

New member
<p>Een paar weken geleden op de opvang kindjes met rode plekjes, vermoedelijk waterpokken. Dochter had bultjes, enkel op de armen. Verder nergens last van. Alleen de bultjes verdwenen na een paar dagen. Geen roodheid, blaasjes of korstjes. Huisarts dacht na beoordeling foto ook waarschijnlijk waterpokken. Nu heeft dochter wel rode bultjes, die veel op waterpokken lijken. In de nek, haren en rug. Ben benieuwd of het er morgen meer zijn en/of hoe het er dan uit ziet. Herkenbaar voor iemand? Kan waterpokken zo’n verloop hebben?</p>
 
Ja hoor kan heel goed, de bultjes komen niet in 1x maar t is eerst wat twijfelachtig voordat het doorzet.

Over een dag of 2 zul je het zeker weten, je ziet gauw genoeg of de bultjes erger worden of wegtrekken.

Mijn dochter heeft waterpokken gehad toen ze 15 maanden was. Ik vond het prima, vond het fijn dat ze het op een jonge leeftijd kreeg. Liever dan dat ze 3 jaar of ouder zou zijn. Met 15 maanden had ze weinig last ervan, ze snapte het nog niet echt en krabte nog niet eraan. Was er een paar dagen even goed ziek van en slechte nachten, maar t viel me alles mee. Ze moeten het toch een keer krijgen en krijgen het vaak maar 1x in hun leven.

Mijn jongste dochter is 2.5 jaar en heeft het helaas nog niet gehad, ik hoop dat ze het gauw krijgt want dan hebben we t maar achter de rug. Ik heb kindjes van 5 of 6 jaar gezien met waterpokken en dat is vele malen zieliger en 'viezer' dan bij een klein kindje.
 
De bultjes worden langzaam blaasjes en drogen dan weer in met korstjes. Dit is een proces waar gerust 1 a 2 weken overheen gaan. Zodra het blaasjes zijn, duurt het ook nog een week voordat het korstjes worden!
 
Mijn dochter had 2 weken geleden waterpokken. Ik had de foto's naar de HA gestuurd en die belde mij op. Hij vroeg of de bultjes ook tussen de haren zitten en toen ik zei ja, zei hij dan zijn het overduidelijk waterpokken.
Hier begon het op een vrijdag met een paar plekjes in de nek en 2 dagen later zat heel haar romp onder. Dusja klinkt wel als waterpokken..
 
We zijn er hier net doorheen. Inderdaad eerst koorts en na een dagje allemaal bultjes op haar romp. Volgende dag ook op haar gezicht en beentjes. En de dag erop zat ook haar hoofdje onder. Het zat in haar haar, oren en bilspleet en op de oogleden en alles. 
Ik vond het zelf best pittig. Wilde cool zijn omdat ze erdoorheen moeten en het ergste na een weekje weer over is. Maar die jeuk vond ik zieliger dan 40 graden koorts of een keelontsteking ofzo. We hebben hier 3 nachten echt overstuur krijsen gehad. Ze sloeg zichzelf, bonkte haar gezicht overal tegenaan. Coolmousse hielp niet echt. Een zemelenbadje wel, even goed opletten dat je de gelei wat in laat trekken en droog dept ipv wrijft. 
Ze is 19 maanden trouwens. 
Na 4/5 dagen kwamen er geen nieuwe bultjes meer, was het grootste deel open geweest en kwamen er korstjes. Jeuk verdween toen ook. Maar je ziet de vele plekjes na een ruime week nog goed.
 
Ja hier duurde het echt wel tot 2 maanden daarna tot alle plekjes volledig in de huid waren getrokken! Ik was bang dat het littekentjes zouden blijven, maar gelukkig trok het wel weg. Maar dat duurde dus super lang!
 
Terug
Bovenaan