Waterpokken?

Goedemorgen allen,

Sinds twee dagen begint ons tweejarige zoontje over zijn hele lichaam puistjes te krijgen. In de eerste instantie dacht ik aan een reactie op voedsel, maar het jeukt hem heel erg en het lijkt meer op blaasjes als op puistjes. Sommigen lijken al ingedroogd te zijn.


Hij heeft het op zijn romp, rug, nek en in het gezicht.
Kunnen dit waterpokken zijn, zo ja, wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt.
 
Misschien kan je naar de huisarts om te laten bevestigen dat het waterpokken zijn? Het klinkt wel als waterpokken voor mij, maar mijn zoontje heeft inmiddels al een aantal vlekjesziektes gehad en we hebben ook eerder (toen onterecht blijkt dus achteraf) gedacht dat hij waterpokken had. Wij hebben van de huisarts toen hij echt waterpokken had ook een verkoelend/jeukstillend middel gekregen, en daarmee werd het voor ons zoontje heel wat draaglijker. 

Verder is het volgens mij vooral zorgen dat zijn nageltjes goed kort zijn en evt kijken of je hem wantjes/handschoentjes aan kan laten houden zodat hij zichzelf minder open kan krabben: dat scheelt jeuk en pijn, en kan ook nare littekens voorkomen. 

Waterpokken is (net als een aantal andere vlekjesziektes) wel potentieel gevaarlijk voor zwangere vrouwen, dus ik zou even advies inwinnen als jijzelf of andere vrouwen in de omgeving van je zoontje zwanger zijn, vooral als die zwangere zelf nooit waterpokken heeft gehad of daar niet tegen gevaccineerd is.
 
Klinkt wel als waterpokken. Onze zoon heeft ze op dit moment ook. Kregen ook een bericht van het kinderdagverblijf dat het heerst op dit moment.
Wat hier lijkt te helpen is een havermoutbadje (even googelen) en we hebben waterpokken mouse van kidsclin. De jeuk lijkt minder te worden maar vervelend blijft het wel..
 
Ik vond zelf het verschil heel duidelijk. Pokjes zijn groter dan andere vlekjesziekten en idd worden het blaasjes. Ook zaten ze in haar bilnaad en ook op de hoofdhuid. Daar zul je andere vlekjesziekten niet zo snel tegen komen. 
Als je het niet zeker weet even een afspraak met de huisarts maken. 
De eerste 3 dagen kwamen er steeds meer en meer bultjes. En dag 2-5 waren verschrikkelijk met koorts en heel veel huilen, rampzalig slapen. En net toen ik dacht, dit gaat niet meer, droogden alle pokjes op en ging de koorts weg. Na 5 dagen ging het dus heel plotseling veel beter. 
Hier hielpen de cool mousse en smeersels van de huisarts niks. Een zemelenbadje deed het meeste. Maar google even goed hoe dat werkt, want je moet de gelei dus deppen en niet meer afspoelen of vegen. Verder gewoon heel veel troosten. Onze dochter was 18 maanden en begreep er ook nog weinig van, dat speelt misschien wel mee in hoe ze zich voelde. 
 
 
[quote quote=10529151]Ik vond zelf het verschil heel duidelijk. Pokjes zijn groter dan andere vlekjesziekten en idd worden het blaasjes. Ook zaten ze in haar bilnaad en ook op de hoofdhuid. Daar zul je andere vlekjesziekten niet zo snel tegen komen. 
Als je het niet zeker weet even een afspraak met de huisarts maken. 
De eerste 3 dagen kwamen er steeds meer en meer bultjes. En dag 2-5 waren verschrikkelijk met koorts en heel veel huilen, rampzalig slapen. En net toen ik dacht, dit gaat niet meer, droogden alle pokjes op en ging de koorts weg. Na 5 dagen ging het dus heel plotseling veel beter. 
Hier hielpen de cool mousse en smeersels van de huisarts niks. Een zemelenbadje deed het meeste. Maar google even goed hoe dat werkt, want je moet de gelei dus deppen en niet meer afspoelen of vegen. Verder gewoon heel veel troosten. Onze dochter was 18 maanden en begreep er ook nog weinig van, dat speelt misschien wel mee in hoe ze zich voelde. 
 [/quote]Hier dus precies hetzelfde. Ook op de hoofdhuid en tussen zijn billetjes en liesjes. Hij is wel wat rustiger, maar gelukkig tot op heden niet ziek. Hij heeft wel jeuk. Ik zal straks even langs de Kruidvat om verkoelende mouse te halen. Misschien dat dit helpt.
 
[quote quote=10529150]Klinkt wel als waterpokken. Onze zoon heeft ze op dit moment ook. Kregen ook een bericht van het kinderdagverblijf dat het heerst op dit moment.
Wat hier lijkt te helpen is een havermoutbadje (even googelen) en we hebben waterpokken mouse van kidsclin. De jeuk lijkt minder te worden maar vervelend blijft het wel..[/quote]Dankjewel. Ik zal meteen even Googlen.
 
Terug
Bovenaan