Waterpokken

Ons zoontje van 3 jaar heeft de waterpokken.
Wat zijn de beste middeltjes en hoe kan ik het hem zo comfortabel mogelijk maken? Gisterochtend is hij er mee wakker geworden en gisteravond had hij meer dan 200 plekjes!

We hebben bij de Etos van Dr Leenarts spul gekocht met een kwastje. Maar dit mag ik niet meer gebruiken zodra het wondjes zijn.
Ons zoontje begint nu steeds meer te krabben en zit echt helemaal onder de plekken. Rond zijn mondje ligt alles open.

Overal heerst het. Had op internet gelezen over Kidsclin schuim maar die is nergens leverbaar.

Hebben jullie nog tips? Het is vooral in zijn gezichtje dat het jeukt en veel is.
 
Badje met havervlokken werkt hier heel goed. Havervlokken in een washandje doen, dichtbinden met een elastiek en dan als een theezakje in bad hangen.
 
Ja zemelenbadje. Let op dat je het na het badderen niet afspoelt of teveel wrijft met de handdoek. Het slijmerige laagje moet je er juist lekker op laten zitten. 
Het ging hier 5 dagen na het eerste bultje heel plotseling beter. Alles droogde op en toen was de jeuk een stuk minder. Maar die eerste dagen waren heel pittig en zoveel bultjes! Ik raakte de tel goed kwijt. Veel huilen en rampnachten ook. Maar het was echt heel plotseling ook weer beter. Duurt wel een paar maanden voor je de plekjes helemaal niet meer ziet.
 
Gewoon simpel zinkzalf van neutral bijv er op smeren en inderdaad in bad met zemelen of badzout ( zonder parfum). Al die waterpokken middeltjes werken voor geen meter,ja alleen voor het legen van je portemonnee ?
 
Terug
Bovenaan