Waterpokken!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Alles goed met jullie? Hey ik heb even een vraagje, ik werk op een kinderopvang en daar heerst waterpokken... Nu heb ik wel eens gehoord dat dat gevaarlijk is voor zwangere vrouwen... Ik zelf heb 2 x waterpokken gehad, maar ik ben bang dat het nu ookal     gevaarlijk is voor de kleine... Of alleen de eerste 3 maanden van de zwangerschap?? Ik hoop dat jullie me net als altijd weer even willen helpen...

Liefs Marcha (17 weken en 3 dagen)

Hoi Marcha,

Laatst hadden mijn nichtjes ook de waterpokken, en was 1 van hun jarig. Ik ben toen even gaan snuffelen op internet en kwam er toen achter dat het alleen de eerte drie maanden van je zwangerschap gevaarlijk is en de laatste drie weken, want als je baby dan geboren wordt dan is er een kans dat hij met de waterpokken geboren wordt. En voor de kleine is het dan gevaarlijk, maar sommige sites zegen weer wat anders. Maar de beetje gewone sites zeggen dus allemaal hetzelfde.

Groetjes Mariska.

hoi, ik zat toevallig met hetzelfde probleem op de psz, daar had een jongetje het, maar las van de week dat het alleen kwaad kan als je het nog niet hebt gehad, wel wel kwaad kan is rode hond, die had ik dus door elkaar gehaald.
maar bij twijfel bel morgen ff je HA dan ben je helemaal gerust

groetjes brenda

Hoi Marcha,

ik heb net een epedemi op school gehad en de HA gebelt als je zelf al waterpokken heb gehad is er niets aan de hand
als je het nog niet heb gehad kan het ten alle tijden kwalijk zijn voor je kindje.
je heb al gezegd dat je het al heb gehad dus niets aan de hand.

veel genieten

groetjes

Trust

Dames,

volgens mijn informatie kan het geen kwaad voor jezelf en je ongeboren kind. Vervelende is dat als je kind geboren wordt en er heerst waterpokken dat je kindje het dan kan krijgen. Een kind wat voor de anderhalf waterpokken krijgt heeft kans het later nog eens te krijgen.

Mijn schoonzusje moest bevallen en hara zoontje had wtarepokken. Gelukkig kwam haar kind 10 dagen te laat, waardoor de waterpokken niet meer besmettelijk waren.

Haar huisarts en gynaecoloog hebben haar verzekerd dat het geen kwaad kon.

Rode hond is een heel ander verhaal als je niet immuum bent en ook de 6e ziekte kan kwaad in de eerste helft van de zwagerschap.

Miep

Terug
Bovenaan