waterpokken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ben 17 weken zwanger en heb een dochtertje van 2 die 2  ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal gaat. Nou hoor ik dat de waterpokken heerst en die heb ik volgens mij nog niet gehad, kan dit kwaad in verband met mijn zwangerschap en zo ja wat moet ik dan doen. Ps. neem morgen contact op met huisarts, maar  misschien weten jullie het ook. Groetjes  

Ik ben helemaal bij wat betreft dat onderwerp..........mijn zoontje heeft ze namelijk nu ook.
Voor de 20 week zwangerschap is er 1% kans op afwijking bij je ongeboren kindje. En als je langer zwanger bent moet je uitkijken dat je het niet net hebt op het moment dat je gaat bevallen. De kans is er dan namelijk dat je kindje het krijgt, omdat die dan nog nihil afweer heeft is er 30%dat hij/zij eraan overlijd.
De incubatietijd is 2 tot 3 weken...........dus als je kindje is aangestoken weet  je dat pas over een week of 2. En vanaf 2 dagen voordat je vlekjes ziet, kan jou kind het weer op andere overdragen. Dus op het moment dat de vlekjes er zijn ben je al te laat..........mocht je het huis nog willen ontvluchten. hihi
Succes!
Groetjes Lillian

waterpokken is schadelijk voor je kindje in het derde trimester van je zwangerschap als je zelf nog geen waterpokken gehad hebt.jij zit pas in het tweede trimester,maar ik zou er toch maar even achteraan gaan.
groetjes kari

Hoi,
Je kan bij de huisarts vragen of hij bloedonderzoek kan doen om te kijken of je de waterpokken gehad hebt. Ik wist ook niet of ik ze gehad had maar moest het voor mijn werk laten controleren. Ik heb volgens mijn moeder 1 pukkel gehad maar aan mijn bloed te zien heb ik ze wel doorgemaakt dus voldoende antistoffen. Het is 1 keer een beetje bloed afstaan en je hebt zekerheid.
Sterkte ermee!!!
Mar

Zal je altijd zien is mijn huisarts op vakantie!
bedankt voor jullie reacties,
groetjes

Hoi,
vanmorgen had mijn dochtertje inderdaad pukkeltjes op haar buik en rug.
Huisarts gaat morgen bloed prikken en kijken of ik antistoffen in mijn lichaam heb.
Ik heb een tweelingzus zij heeft het wel gehad, mijn moeder heeft ons samen in bad en bed gedaan maar ik kreeg het volgens haar niet.
Ik schrok toch nog terwijl ik wist dat de kans groot was.
Ik hou jullie op de hoogte.

Terug
Bovenaan