waterpokken

A

Anoniem

Guest
goede avond dames,

Ik had even een vraagje   mijn nichtje is bij mij op visite geweest vorige week en nu blijkt dat haar kindje sinds gisteren de watrepokken heeft nu weet ik dat de incubatie tijd een week is en in die week zijn ze bij mij op visite geweest.

Kan iemand mij vertellen of dit gevaarlijk is voor mijn kindje of voor mij.

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg

In iedergeval alvast bedankt.

Groetjes melanie 28 weken en   drie dagen

Hallo,

Waterpokken kunnen inderdaad heel erg gevaarlijk zijn. Ik weet alleen niet meer precies hoe en wat. Ik zou het wel even navragen bij je verloskundige.

Verder zou je wat meer info kunnen vinden als je wat verder terug zoekt op dit forum. Het is namelijk in de laatste maand vaker gevraagd.

Groetjes Nova

hoi

Het kan gevaarlijk zijn, maar dat ligt eraan of je het zelf al gehad hebt.
Als je het al gehad is er niets aan de hand, mijn zoontje heeft ook de waterpokken gehad toen ik zelf 12 weken zwanger was, heb het toen ook nagevraagd omdat ik er mee in mijn maag zat.

groetjes kim
35+6 weken zwanger

Hoi Melanie,

Als jij zelf in het verleden waterpokken hebt gehad, loopt je kindje
geen gevaar. Die profiteert dan gewoon lekker mee van de anti-stoffen
die jouw lichaam maakt.

Waterpokken zijn wel heel gevaarlijk voor pasgeboren baby's...

Groetjes van Sisi.

heel erg bedankt voor jullie reacties ben net bij de verloskundige geweest en die zei dat het nu niet gevaarlijk is maar wel in de laatste week omdat dan je pas geboren baby het kan krijgen

Ben gelukkig wel gerust gesteld in ieder geval erg bedankt voor jullie reacties

Groetjes melanie

Hai hai,

Het is zo ver...mijn zoontje van 3 heeft nu de waterpokken.Het kon ook niet uitblijven want op de peuterspeelzaal heerst het.Op dit moment zijn er 10 kindjes in zijn klasje die de waterpokken hebben.
Ik weet niet of ik als kind de waterpokken heb gehad(mijn moeder weet het niet meer) dus ik vind het wel spannend allemaal.Ik probeer me er  niet al te veel zorgen over te maken.De vk zei dat ik de risicoweken al voorbij ben.En dat hij het beter nu kan hebben dan op het eind.Want dan schijnt het heel erg gevaarlijk te zijn voor de kleine.
Ik ben in iedergeval blij als de waterpokken weg zijn.Ik vind het wel een zielig gezicht hoor, zo`n kleine peuter met al die vlekjes en blaasjes.
Ik ga hem goed verwennen.

Veel liefs Summy26

Hoi Summy,

Als het niet bekend is of je al ooit waterpokken hebt gehad dan kun je via je huisarts je titer laten bepalen. Daaruit lijkt of je ze al ooit gehad hebt, en zoniet dan bestaat ereen vaccinatie met anti-stoffen, om je te beschermen in de zwangerschap

Terug
Bovenaan