Waterpokken

Hallo vraagje,

Mijn zoontje heeft allemaal rode plekken op zijn gezicht en armpjes en er zit een hard bultje op. Zijn dit nou waterpokken of niet. Ik heb namelijk geen idee hoe die eruit zien en weet iemand wat je er het beste tegen kunt doen.

Ik hoor het graag van jullie
 
hoi rianne,

Ik weet niet wat jouw zoontje heeft maar ik geloof niet dat hij waterpokken heeft. Dat zijn blaasjes en ze beginnen op de buik. Zou het met de warmte te maken kunnen hebben? Denk je dat hij zich ziek voelt? Hoe eet hij? Verhoging? Het zou de 5de of de 6de ziekte kunnen zijn maar meestal heeft het kind dan wel verhoging. Waar ik ook nog aan zit te denken is dat het waterwratjes kunnen zijn. Als hij er geen merkbaar hinder van heeft je niet te veel zorgen maken even afwachten of het erger of minder wordt. Mijn dochter heeft ook regelmatig wat uitslag en bultjes gehad de ene keer van iets nieuws te eten en de andere keer van een ander wasmiddel dat ik ging gebruiken.
Bij twijfel even temperaturen.
sterkte!
 
Hallo Rianne,

Misschien zijn het wel muggenbulten. Jeroen heeft ook rode stipjes (hele kleintjes, maar ook wat grotere) op gezicht en handen (die plekken zijn 's nachts onbedekt) en volgens mij zijn het muggenbulten. Iets anders kan ik echt niet verzinnen. Het gekke is wel dat hij er geen last van lijkt te hebben (hij heeft geen jeuk ofzo)
Als het uitslag van een kinderziekte zou ik bultjes over het hele lichaam verwachten.


Groetjes,
Brigitte
 
Terug
Bovenaan