Waterpokken

HOi Meiden,

Niels (over een week 6 maanden) heeft waterpokken. Het worden er steeds meer en hij krijgt ook steeds meer jeuk. Weten jullie hoe lang het duurt, waterpokken? Ik vind het zo zielig. Ik heb wel lotion gehaald bij de drogist. Van VSM. Heeft iemand daar ervaringen mee? Kan ik nog iets anders doen?

Groetjes,
Machteld
 
hoi,

mijn dochtertjes was vijf maanden toen zo ook waterpokken had gekregen,

bij mijn dochter was de eerste zes dagen dat ze steeds meer had bij gekregen. maar daarna gaan ze steeds langzamer weg maar de litteken blijven zo een maanden dat je goed kan zien en daarna gaat ook weg.

niet warm aankleden en ook niet wol kleding aantrekken gewoon katoen pyjama is wel genogen en als in bad doen moet ook niet zeep gebruiken want dat jeukt heel erg.

Ik vond ook zo zielig hoor vooral de gezichten al die boletentje.

Groetjes
 
Hoi Machteld, vervelend hoor dat hij de waterpokken heeft!! Is inderdaad zielig voor die kleintjes. Wat je kan doen is er menthol poeder opsmeren, dat helpt tegen de jeuk. Als hij veel krabbelt kan je sokjes over zijn handjes doen (de opengekrabte blaasje worden anders littekens). Als de blaasjes indrogen (korstje erop) dan duurt het niet zo lang meer. In ieder geval sterkte ermee. Groetjes
 
Hoi Machteld,
je kunt ook mentholpoeder bij de drogist krijgen,dat is een soort talkpoeder met menthol. Het voelt wat koel aan en vermindert tijdelijk de jeuk. Ik weet niet zeker of je dat bij babies mag gebruiken, maar dat weet de huisarts vast wel.
Succes met je zoontje! Zielig he!
 
Terug
Bovenaan