waterpokken

Mijn zoontje is nog maar 3 weken oud en hij heeft de waterpokken gekregen.Zondagochtend begon het met 2 vlekjes op zijn voorhoofd en vandaag is het ook op zijn lichaam. Hij heeft gelukkig tot nu toe geen koorts gehad maar ik ben zooooo bang dat hij wel erg ziek gaat worden want hij is nog zo jong en klein. Heeft iemand anders dit ook gehad zo vroeg?? wat kan ik doen als hij erg veel last krijgt?
Alvast bedankt

Betul
 
Hoi Betul
Wat zielig he als zo'n kleintje ziek wordt...
Mijn zoontje is nu 5 maanden en heeft het gelukkig niet gekregen ondanks dat hij in aanraking is geweest met zijn nichtje van 3 jaar.   Mijn andere nichtje (6 weken) heeft het 2 weken geleden (was dus toen 4 weken) wel gehad. Ze kreeg d epokjes maar is er niet echt ziek van geweest. Je kan de pokjes insmeren met zinkzalf (ook   wel sudocreme genoemd) niet met poeder, dat is te agressief. De meeste kleine babies (wat ik er van hoor) hebben er niet zo'n last van. Nadeel is wel, dat als ze het onder de 1 jaar krijgen, dat ze het weer kunnen krijgen.
als je het niet vertrouwt of als hij te hoge koorts krijgt, hup naar de huisarts hoor!

Sterkte, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Betul

Mijn zoontje is nu 6 maanden en hij heeft met 4 maanden de waterpokken gehad.
Niet zo vroeg als jouw kindje, maar ik schrok toen ook en ben gelijk gaan informeren.
Het schijnt dat wanneer kindjes zo jong zijn ze er meestal vrij weinig last van hebben. Ook zegt men dat je kindje koorts krijgt voordat de pokken zelf zichtbaar worden.
Wanneer de waterpokken erg groot zijn dan zijn er bij de apotheek allerlei zalfjes te krijgen. Wij hebben nestocyl gebruikt, deze zalf zorgde ervoor dat de waterpokken eerder uitdrogen.

Mijn zoontje heeft er verder helemaal geen last van gehad. Ik hoop jouw kindje ook niet.
Mij is wel verteld dat wanneer je kindje voor het eerste levensjaar de waterpokken krijgt dit niet wil zeggen dat ze het nooit meer krijgen.

Heel veel sterkte, Megin
 
Hoi Betul

Mijn zoontje is nu 6 maanden en hij heeft met 4 maanden de waterpokken gehad.
Niet zo vroeg als jouw kindje, maar ik schrok toen ook en ben gelijk gaan informeren.
Het schijnt dat wanneer kindjes zo jong zijn ze er meestal vrij weinig last van hebben. Ook zegt men dat je kindje koorts krijgt voordat de pokken zelf zichtbaar worden.
Wanneer de waterpokken erg groot zijn dan zijn er bij de apotheek allerlei zalfjes te krijgen. Wij hebben nestocyl gebruikt, deze zalf zorgde ervoor dat de waterpokken eerder uitdrogen.

Mijn zoontje heeft er verder helemaal geen last van gehad. Ik hoop jouw kindje ook niet.
Mij is wel verteld dat wanneer je kindje voor het eerste levensjaar de waterpokken krijgt dit niet wil zeggen dat ze het nooit meer krijgen.

Heel veel sterkte, Megin
 
Terug
Bovenaan