waterpokken

hallo moeders,

mijn zoontje is 13 maanden en heeft de waterepokken.
gelukkig zijn ze nu aan het indrogen maar op zijn hoofd heeft hij zeker wel 8 plekken die een gele korst hebben en er komt pus uit.
kan iemand mij vertellen of dat normaal is of niet, kan er niet zoveel over vinden op internet.

aqlvast bedankt.

groetjes sandra
 
Hoi Sandra,

Mijn dochtertje was 4 maanden toen ze de waterpokken oppakte op de crèche. Het voordeel dan is dat ze nog niet zoveel krabben aan de plekjes, waardoor ze minder snel gaan ontsteken. Het nadeel is dat ze het nog een keer kan krijgen.

Volgens mij is het normaal dat er pus uit kan komen, zeker als ze het kapot krabben. Je kan het beste de nageltjes heel erg kort knippen, zodat het krabben moeilijker gaat. Van VSM heb je ook een Calendula emulsie die de jeuk verlicht en littekenvorming een beetje tegen gaat. Van het krabben kunnen ze dus ook littekentjes krijgen en het duurt langer voordat die weggaan. En je kan natuurlijk altijd even jouw huisarts bellen en langsgaan als je het niet vertrouwt.

Succes ermee!!

Groetjes,
Lies
 
Hoi, volgens mij is het ook normaal dat er een pussig iets uit de blaasjes komt. Mijn beide meiskes hadden dat ook.
De emulsie van Calendula is inderdaad erg goed. Mijn oudste (3 1/2 jaar) gaf ook aan dat het heerlijk koelde en de jeuk weg haalde. En als je kindje erg gaat krabben (wat ook echt helemaal te begrijpen valt, maar het worden wel littekentjes) kun je de handjes in dunne katoenen washandjes wikkelen, dan kan het niet tot bloedens toe opengekrabd worden.
Groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan