waterpokken

Hallo,

Robin had wel erg veel muggenbultjes vond ik. Dus maar even aan een vriendin gevraagd wat het kon zijn. De waterpokken dus. Hij was vorige week erg vervelend, terwijl er toen nog niks aan de hand was. Nu issie gewoon goed in zijn doen, hij slaapt misschien wat meer. Het is wel sneu. Overal bultjes,   ziet er echt niet uit. Maar goed, hij is er niet ziek van, komt wel goed. Hij is trouwens net een jaar geweest, is dat niet wat vroeg? (13-4)

Gr Linda

Bestemming van waterpokken is als een kind blaasjes heeft. Voordat een ander kind dan waterpokken krijgt kan daar 14 dagen tussen zitten.
Dus ik weet niet of je kind misschien in aanraking is geweest 14 dagen geleden met een kindje dat waterpokken heeft gehad?

Ze zeggen als kinderen onder het jaar waterpokken krijgen dat ze het dan later als ze weer besmet zijn nog eens kunnen krijgen. Kinderen die ouder zijn dan een jaar is dat niet. Maar of dat dit fabeltje klopt?

Succes

hoi linda,

als je pech hebt krijgt hij het nog een keer. Onze zoon had het ook rond die leeftijd in een milde vorm gehad, maar een jaar geleden voor het echie en zat van top tot teen onder en hij heeft nu nog steeds littekens (terwijl hij niet heeft gekrapt).

groet,

ilse

bij ons was een aantal weken geleden ook de waterpokken uitgebroken.
eerst mijn dochtertje van 2,5 die nam het mee van de peuterspeelzaal, eerst wat minder eetlust en wat warm, later wat bultjes maar niet mee dan een stuk of 20
Een week of 2, 3 later was mijn zoontje aan de beurt, toen was ik er op berekend natuurlijk, ook minder eetlust en flink hoge koorts steeds eind van de dag en ja hoor daar kwamen ook de bultjes maar ook niet meer dan 20.
Hij was toen net 11 maanden en ja dan kunnen ze het nog een keer krijgen, maar ach zo erg was het niet vond ik afgezien van de hoge koorts een paar dagen lang.
ik las trouwens dat ze van vsm nu een middeltje hebben tegen jeuk speciaal bij waterpokken, misschien heb je het nodig.
beterschap met hem groetjes Martine

Hi Linda,
Wilde net een bericht plaatsen, toen zag ik jouw bericht staan..
Sneu hoor! Onze kleine van 5 mnd heeft het van haar grote zus gekregen. Zij had het zwaar te pakken, drie weken mee druk geweest. Niet slapen, hoge koorts, boven de 409 graden. Dus we zaten er ook al op te wachten, dat scheelt wel hoor! Maar bij haar dus hetzelfde verhaal.. Maar dan nóg erger! haha.. Ik had dus idd gehoord dat als ze zo klein zijn, ze maar een paar plekjes krijgen..
Nou.. een paar plekjes waar geen waterpokken zitten! haha.. Echt helemaal eronder. En ze heeft er ook goed last van. Ook koorst erbij. Klopt dat als ze het voor het jaar krijgen, ze het daarna nog een keer kunnen krijgen. 20% kans dat ze het nog een keer krijgen, 80% niet meer. Wanneer wel: als ze het idd maar een klein beetje krijgen, dan maken ze nog niet genoeg antistoffen aan, dus zijn ze er nog niet immuun tegen. Maar zoals bij onze kleine, die heeft het nu gewoon gehad en ook zó erg, als ze dan niet genoeg antistoffen heeft aangemaakt, breekt m'n klomp haha..
Nou veel sterkte met je ukkie! Erg vervelend.. Beterschap!
Groetjes Judith

Hallo allemaal,

mijn zoontjes hebben vorig jaar de waterpokken gehad. De oudste had er drie op zijn rug, maar de jongste zat helemaal onder. Toen heb ik de jongste in bad gedaan zonder badgel o.i.d. maar met een oude washand gevuld met goedkope havermout. Na het badderen kon de washand met prut en al in de kliko, maar de jeuk was weg. Stel je voor dat je een baby bent met enorme jeuk en niet kan krabbelen of slapen. Dit helpt 1000 keer beter dan mentholpoeder of anderde wondermiddeltjes en kost nog geen halve Euro.

Groetjes van Marloes

Hoi. Onze Teun is er bijna vanaf.
Hij is nu net 5 maanden geworden dus nog wel erg klein.
Hij is er niet erg ziek van geweest maar wel van top tot teen helemaal onder gestaan.
Ik kreeg de tip om hem in een zemelen-badje te leggen zodat de pokjes snel indrogen en dat hielp heel goed. Zemelen in een washand en een nacht laten trekken.
Dan het (bruine) water aanlengen met heet water en lekker laten zwemmen.
Het hielp erg goed.
Groetjes Mikkie.

hoi hoi.

mijn zootje was 8 maanden toen ie de waterpokken heeft gehad en dat is best zielig.
het an geen kwaad als ze het zo vroeg hebben gehad.
volgens mij huisarts kunnen het beter zo jong mogenlijk krijgen dan zijn ze er van af.

als een baby voor 6 maanden waterpokken krijgt krijgen ze het nog een keer maar na die 6 maanden niet meer of ze moeten heel weinig hebben gehad dan kan het wel.

die van mij zat helemaal onder maar was ook niet ziek van te voren dus het hoeft niet ze kunnen het ook zo   krijgen,

xxxxjes manu22

Terug
Bovenaan