waterpokken

een jaar of twee geleden las ik een tip bij waterpokken om littekens te voorkomen. volgens mijn moest je iets doen met zemelen. Indertijd waren daar veel positieve reacties op gekomen. Ik kan echter het artikel niet meer terug vinden. Weet een van jullie hoe dit ook alweer zat. groetjes.
 
Zemelen stop je in het badwater van je kindje, maar of het echt werkt....
Niet krabben werkt natuurlijk het beste. Je kunt de jeuk proberen wat te verlichten met bijv. mentholpoeder, en verder je kindje goed (dwz echt van top tot teen) aankleden zodat hij/zij nergens bij kan.

Groetjes,
Michelle
 
Zemelen of havermoutvlokken in een washandje doen en in het bad leggen.
Het schijnt dat de sappen die dan vrijkomen een jeukstillende werking hebben en zorgen dat de plekjes snel indrogen.
Verders schijnt het insmeren met Calendulan emulsie van VSM ook goed te helpen.
 
Mijn zoontje heeft de waterpokken ook gehad en ik heb hem ingesmeerd met Calendulan emulsie van VSM, hij heeft geen enkel litteken overgehouden aan de waterpokken, en het lijk tde jeuk ook te verminderen.

Groetjes Ellen
 
Mijn dochter heeft 2 x de waterpokken gehad, namelijk toen ze nog geen half jaar was en toen ze net 1 jaar oud was. Dit komt doordat ze het op erg jonge leeftijd heeft gehad en daardoor te weinig weerstand voor de waterpokken heeft opgebouwd. Ook wij hebben de calendulan emulsie van VSM gebruikt en GEEN littekens heeft ze er aan over gehouden. Toen ze het de tweede keer kreeg en de emulsie op was, wilde ik nieuwe bij de apotheek halen maar de apotheek gaf aan dat uit de handel was gehaald wegens schadelijke stoffen. Dus toen kreeg ik de calendulan zalf en creme mee. Ook dit werkte goed maar niet zo makkelijk aan te brengen als de emulsie. Doordat ik de emulsie niet meer kreeg heb ik contact op genomen met diverse apotheken en zelfs met VSM maar de emulsie was helemaal niet uit de handel. De verkoopster van apotheek is hierop aangesproken. Het kan dus zijn dat je het niet krijgt, maar gewoon aangeven dat je het wel wilt hebben. De emulsie ruim aanbrengen en goed insmeren dan hebben ze zo min mogelijk jeuk en later geen littekens. Succes
 
Terug
Bovenaan