Waterpokken?

Hallo,

Een paar weken geleden heerste er waterpokken op de creche waar mijn zoontje heengaat. Nu heeft hij sinds een paar dagen wat rode bultjes op zijn gezichtje. Verder op zijn lichaam helemaal niks. Kan het zijn dat dit bij hem de waterpokken zijn, of is dat altijd veel heftiger?

Groetjes Rianne
 
Hoi, mijn dochtertje van twee heeft nu waterpokken. Ik wist gelijk dat het het was want het zijn kleine blaasjes die openspringen. Na een paar dagen zat het over haar hele lichaam, met name op plekken die wat broeierig zijn, zoals onder de luier, op de haargrens, op haar rug.
Volgens mij, als je twijfelt is het het niet want die blaasjes zien er echt anders uit als normale pukkeltjes. Vor de zekerheid kan je even langs je huisarts gaan natuurlijk of op de creche vragen, daar weten ze het ook wel.
Mocht het het zijn, enkele tips: bloot laten lopen (kan nu met het mooie weer!) en mentholpoeder tegen de jeuk en om het droog te houden. En de nageltjes kortknippen zodat ze zich niet kunnen krabben, want je kan er lelijke littekens aan overhouden.
succes!
 
Terug
Bovenaan