Waterpokken

Hoi allemaal,

Mijn dochter Lotte heeft de waterpokken, het zijn er gelukkig niet zo veel, maar wie heeft de ultieme tip tegen de eventuele jeuk? Van mijn vriendin kreeg ik de tip zemelbad van kruidvat maar ik weet dat kids met waterpokken niet zo veel in bad mogen. Ook mentholpoeder kreeg ik al als advies, maar dat kan ook brandend werken.
Dus wie er nog meer tips heeft ik houd me aanbevolen.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17.02.2004) & Jozua (15.10.2005)
en 34,3 wkn zwanger van een kadootje
 
hoi,
ik heb bij mijn zoontje toen calandulan van vsm een soort lotion gebruikt en dit leek te werken.
hij zat flink onder toen.(1 jaar oud was hij)
maar ze mogen wel gewwon in bad maar niet te lang weken omdat de korstjes moet drogen en met de handoek wrijf je ze er af wat littekens achter laat.
mijn zoon had een flinke litteken in zijn gezicht maar omdat hun huidje zich nog mooi heelt zie je nu 2 jaar later en niks meer van.
groetjes
 
ik heb met mijn zoontje pas een cursus babymassage gedaan en daar had de cursusleidster een zakje met witte leem, heb ik ook gekocht en het werkt tegen luieruitslag/smetplekken en ook waterpokken/jeuk/ecxeem.
ik weet niet waar je het kunt kopen, ze heet tineke bos en ze werkt met zwaan produkten, misschien kun je iets vinden op het net
het kostte maar 3 euro
 
Hoi

Wij hebben voor Yenna, 2 jaar toen ze het kreeg ook zemelen in het bad gedaan maar inderdaad ff opletten met afdrogen voor de korstjes.
De calendulan werkt ook super bij de bultjes maar je moet hier ook weer mee opletten dat je ze niet op de  open plekjes smeerd want dat schijnt enorm te pikken.

Hopelijk heeft je kindje er weinig last van.

 Groetjes Marina.
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie tips, maar  we zijn gelukkig door het ergste heen.
Op het gezichtje van haar smeerden we blanke vaseline, op de buik en rug strooiden we gewone zwitsal talkpoeder en tussen de schaamlippen een zalfje van de dokter die verdovend zalf. Ze vroeg uitzichzelf al mama poeieren, zo van heerlijk.
We hebben 2 nachten veel naar boven gemoeten en haar moeten behandelen maar nu vandaag gaat het eigenlij prima en heeft ze nog maar op een paar plekjes jeuk. Er lijken geen nieuwe meer bij de komen en haar armen en benen zijn gespaard gebleven.
Nu maar hopen dat ze niet aan de korstjes gaat krabben en we zijn voorbereid op de kans dat haar broertje ze krijgt, maar alle middelen in aantocht dus.
Vanmorgen heb ik haar in badje gedaan en haar drooggedept en ze vond het heerlijk.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17.02.2004) & Jozua (15.10.2005)
en 34,6 wkn zwanger van een kadootje
 
Hoi Mieke,

Mijn ultieme tip is een havermoutpapje. In een hydrofiele washand een flinke hand havermout strooien en dichtknopen. Een klein minuutje in lauw-warm water laten weken en dan uitknijpen,de glanzige brei die hier uit komt gebruiken om je kind mee in te smeren. ( als een soort van bodylotion). Gegarandeerd geen jeuk meer is mijn ervaring bij mijn 3 jongens. ( die echt vol onder de waterpokken zaten). Ben telkens al zeer vroeg hiermee begonnen en ze hebben zeg maar geen last van die waterpokken gehad.
Hooguit wat hangerig van de koorts, maar daar helpt een paracetamolzetpil prima voor. Zonodig 2 a 3 maal daags toepassen.
Het is nog nagenoeg gratis ook, dus zeker het proberen waard.

Sterkte!!!!!!

Sandra
 
op welke leeftijd krijgen kinderen de waterpokken lees hier dat er al een kindje van 1 jaar last van had is dat niet erg vroeg
mijn zoontje is 2 en die heeft ze nog niet

groetjes
 
Dat is niet leeftijd gebonden hoor. Ligt er net aan wanneer ze met iemand met waterpokken in contact komen (ookal besmettelijk voor de waterpokken zichtbaar zijn, dus niet te voorkomen). Onze oudste kreeg ze met 3jaar en 2 maanden, onze jongste was toen 2maanden en krege het ook, arm ventje een baby van 2 met waterpokken. Helaas is het wel vaak zo dat als ze het onder de 1 jaar krijgen dat het soms op latere leeftijd nog een keer gebeurt.
 
Terug
Bovenaan