Waterpokken!!

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met een ouder kind in het gezin dat de waterpokken heeft, terwijl er ook nog een baby in huis is. Merijn (2 jaar, 7 maanden) heeft namelijk de waterpokken en ik ben bang dat Siebe het ook gaat krijgen, want ik kan Merijn natuurlijk niet uit de buurt van Siebe houden. Men zegt dat wanneer een baby onder het jaar de waterpokken krijgt, de kans groot is dat hij/zij het dan nogmaals gaat krijgen.  En eerlijk gezegd vind ik 1x meer  dan voldoende!!  Heeft er iemand ervaring mee? Ik hoop echt niet dat mijn kleinste hummel het ook gaat krijgen. Als ik zie hoeveel last Merijn er al van heeft!

Nou ja, als het zo is, is het toch zo, dan valt er weinig aan te veranderen natuurlijk, maar klopt het wat men zegt dat ze het dan grote kans nogmaals gaan krijgen?

Groetjes Fonske.

hoi!
Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord. Een kindje bij Milo op de creche heeft ook net de waterpokken gehad dus ik hou ook mijn hart vast! Helaas kan je er inderdaad erg weinig aan doen, de incubatietijd is iig 10 dagen en als ze het eenmaal hebben is het niet meer besmettelijk, het is dus even afwachten.
Hopelijk nog even niet!!
 Stephanie

Hey Fonske,

Beterschap voor Merijn. Ik heb verder geen idee hoe het met waterpokken zit maar wou even beterschap wensen. Anders kun je natuurlijk ook even de huisarts bellen hoe het zit.

Groetjes Kirsten

Hoi Fonske,

Merijn is al besmettelijk  een paar dagen voordat de blaasjes zichtbaar zijn. Dus nu nog bij Siebe weghouden heeft weinig zin. De incubatietijd is 10-14 dagen. Siebe kan het krijgen maar omdat hij zo lang bv heeft gehad (nog steeds?) zal hij  ook antistoffen van jou hebben, als jij zelf waterpokken hebt gehad.  Als Siebe waterpokken krijgt  en hij krijgt het flink dan zal hij het waarschijnlijk niet nog eens krijgen. Als hij het in een lichte vorm krijgt is de kans wel groot dat hij het nog eens krijgt.  

Sterkte!
Diane    

Terug
Bovenaan