Waterpokken

Hiya mommas!

Max neemt de "ziekte" wel heel letterlijk, hij heeft precies 2 pokken, misschien vondt ie "waterpok" zelf ook wel een rare aandoening, dus voor de goede orde 2. Hij is wel ingeent maar de dokter zei dat ze veel gevallen van doorbraak ziektes hebben en dat ze een opvolg inenting aanraden. ja lekker dan, daar heb ik dus wel een afspraak voor gemaakt (voordat hij de waterpokken had) maar ze hebben het daar zo druk dat ik pas in Oktober terrecht kon....daar heb ik nu dus geen hol aan! Maar goed, Max is er alweer bijna klaar mee en heeft er totaal geen last van gehad, geen jeuk, geen koorts, en maar 2 pokjes. Hij heeft er zelfs een soort van gevoel voor humor bij, het heet hier chickenpox, dus nu loopt ie de hele dag te kakelen als een kip hahaha, rare jongens die amerikanen!

Ajuus,ilja

Die Max!! Hahaha, nou ja, hij kan nu in ieder geval zeggen dat hij ze gehad heeft. Maar wat raar dat ze in Amerika wel ingeënd worden tegen de waterpokken. Hier moeten ze het gewoon allemaal doorstaan......

I think Max is as funny as his mommy!

Groetjes Fonske

Hmmm... tijden geleden heeft Julian ook wat verdachte vlekjes gehad. Ik moest toen net met hem naar het consultatiebureau en heb het de arts daar gevraagd of het waterpokken waren. Ze kon het niet met zekerheid zeggen. Maar ze zei wel dat omdat het er maar een paar waren ze nog wel weer terug zouden komen, ook als het toen wel waterpokken waren. Het zouden er nl. te weinig zijn om goed antistoffen aan te kunnen maken.

En nu heeft Julian weer wat verdachte vlekjes. Het zouden net zo goed muggebulten kunnen zijn. Ze zitten nl net op die plekken waar hij het makkelijkst geprikt kan worden (gezicht en handen). Hij heeft er ook geen last van.

Gelukkig heeft Max er ook geen last van. Hoewel....je zou toch raar kijken als hij straks opeens veren kreeg....!

Beterschap van Ellen en Julian

Wat zeg je nou???
ze hebben veel gevallen van doorbraak ziektes en dat ze een opvolg inenting aanraden..

Dus je ent ze in tegen de waterpokken, dan krijgen andere kindjes ze toch en dan moeten  de al ingeente kindjes  nog een keer? En dan krijgt hij ze alsnog........ Max heeft een eigen willetje (hahahaha) en die Amerikanen: gekke jongens, met al hun preventieve en overpreventieve spuitjes!!

Gelukkig heeft ie er geen last van......... toktok!

Groetjes
Susan

Hiya mommas!

Ja hij heeft dan wel weinig pokjes, maar na zijn dutje zag ie er zo uit....zou het kwaad kunnen denken jullie?

Anyway, yep de kindjes worden hier ingeent tegen de chikenpox, maar door de inenting zelf kunnen ze zelfs al de waterpokken krijgen, denk dat het gebasseerd is op antistoffen aanmaken. (dus in principe de kindjes op een gecontroleerde manier de waterpokken geven) Max werdt helemaal niet ziek na de inenting, dus wie weet had hij op dat moment inderdaad niet genoeg antistoffen. Ik hoop nu wel, haha zal je net zien, na z'n opvolg spuitje gaat ie aan de leg....yay verse eitjes voor 't ontbijt!

Ajuus, ilja

Haha, altijd lachen met jullie!
Misschien heeft ie de naam "peuterpubertijd" wel heel serieus genomen en is ie gewoon al aan z'n eerste peuter-puistjes begonnen!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan