Waterpokken!!

Hallo allemaal,

Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik op dit forum was maar heb wel regelmatig zitten lezen. Nu zit ik met het volgende. Mijn zoontje van 3 had onwijs veel waterpokken. Ik heb ze niet geteld maar ik denk dat hij er alleen in zijn gezicht al meer dan 200 had.. Ze zijn nu bijna allemaal weg en nu begint de kleine. Hij is nu ruim 5 maanden oud en zit ook behoorlijk onder. Het lijkt wel dat iedere keer dat ik naar hem kijk er weer een nieuwe bij is gekomen. Ik heb me laten vertellen dat als ze het op zo'n jonge leeftijd hebben ze het later nog een keer krijgen  Hij heeft inmiddels ook verhoging (39,1) dus ik heb hem een zetpilletje gegeven. Weet iemand of ik bij hem ook mentholpoeder mag gebruiken?? Ik vraag me af of ze het niet binnen kunnen krijgen en of dat dan schadelijk is.

Misschien heeft iemand een andere tip??

Groetjes,
Nanda

Vervelend hoor, dat je kleine kindje ook de waterpokken heeft. Mijn dochter Laura heeft het tijdens mijn zwangerschap gehad. Ik kreeg toen de tip om havermout te kopen. Een beetje in een hydrofiele washand doen, dat in het badwater gooien. Het water wordt dan troebel en dat moet ook. Dit zorgt ervoor dat de pokjes sneller indrogen en daardoor wordt de jeuk een stuk minder.
Is een veilige en doeltreffende manier.

Succes!!

Groeten, mam van Laura en Ruben

Hoi. Teun heeft het ook met 5 maanden gehad.
Ik kreeg de tip om zemelen in bad te laten trekken en ik heb van vsm speciale creme tegen waterpokken gehaald. Ik heb wel met menthol poeder gestrooid,vooral in zijn luier maar ik hoorde later dat ze daar littekentjes van krijgen.
Beterschap.

Groetjes Mikkie.

Ik hoorde dat je met poederachtige dingen vooral voorzichtig moet zijn omdat ze het in kunnen ademen,...zou dus geen mentholpoeder of talkpoeder oid gebruiken...dat van die brinta/zemelen vind ik een hele goede tip...wij hebben nog geen waterpokken gehad hier en de oudste is al 3...

groetjes yvonne

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanmiddag een pak Havermout kopen en in zijn bad doen. Ik hoop dat het snel helpt want het is echt zielig. Ze zitten zelfs in zijn mondje en in zijn oortjes. Ik heb alleen nu niet het gevoel dat hij er erg veel last van heeft. Hij huilt niet ofzo. Ze zeggen dat ze het op deze jonge leeftijd maar een heel klein beetje krijgen met hier en daar een blaasje. Nou, die van mij echt niet hoor, hij zit heeeelemaal onder.

Groetjes,
Nanda

VSm heeft ook een lekker smeerseltje cardiflor emulsie als ik het goed heb. Is officieel tegen eczeem, maar onze apotheek raadde het erg aan. En het werkte ook! Lekker verkoelend.

groetjes en sterkte ermee!

Sabine

kom net van het cb terug en ja hoor mijn zoontje heeft, zoals ik al vermoedde, ook waterpokken. gelukkig nog niet zo erg als die van jou, zielig hoor.

ze gaven de volgende tips:

menthol gel (i.p.v. poeder omdat ze dat officieel niet meer mogen adviseren vanwege luchtwegen)

wassen in water met een klein scheutje azijn (hmm, ik denk dat ik liever die houvermout tip van de andere dames ga proberen)

en  als de pokken ook in het luiergebied zitten dan zoveel mogelijk met de blote kont.

succes

oh ja, als je kindje echt helemaal onder zit is de kans volgnes het cb niet zo groot dat ze het op latere leeftijd weer krijgen. die van mij heeft nog maar een paar pokken en zou het over een paar jaar dus opnieuw kunnen krijgen

Ach het is zo zielig!!
Teun heeft het ook heel erg gehad.
Hij had er 13 in zijn bilnaadje en 1 op zijn eikeltje voor de rest was het meer pok dan Teun. Ik heb foto`s gemaakt anders zal hij het later niet geloven hoe knap hij was.
Hopelijk komen ze niet meer terug.

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan