waterpokken

hallo,

ik heb een vraag weet iemand dit
mijn oudste van 3 heeft de waterpoken beginnende is dit besmettelijk voor mijn andere zoon van 5 mnd

alvast bedankt

groetjes jolanda
mama van tim en daan

Hoi Jolanda,
wat ik er van weet zijn de waterpokken erg besmettelijk, dus voor jouw jongste kindje ook. Geloof omdat ze er tegen geent worden dat het mbt ernstige verschijnselen meevalt en hij  de waterpokken in principe doormaakt zoals je oudste deze doormaakt. Op een aantal pagina's terug staat ook wat over de waterpokken geschreven. En heb je er vragen over, gewoon huisarts of apotheek bellen, die weten er vaak meer over te vertellen.
Succes, ook voor je oudste zoontje.
Anne.
ps: Mijn dochter had allergie en een erg kapot huidje, met natte plekjes. Van de apotheek kreeg ik een goedje mee wat de huid heelt en indroogt. Op het flesje staat dat het geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar en bijzonder geschikt voor waterpokken, met name de open plekken. Verlicht de jeuk aanzienlijk. Als Sophie zo wakker is zal ik kijken hoe het heet.
Groetjes.

hey
her zijn net de waterpokken gelukkig weg
mijn dochtertje van bijna 3 heb ze gehad en mijn zoontje van   maanden 10 dagen daarna
me dochtertje heb ze niet zo erg gehad en weinig last ja van de jeuk
maar creme van vsm voor waterpokken gebruikt
en me zoontje zat echt onder vooral ze gezicht en haar
volgens mij hebeben die nog niet zo n jeuk gevoel
heb havermout gekocht en lekker een kwart zak in het badje gegooid
en dan als het geweld is lekker over ze lichaam uitzmeren
lekker vies hahahhahah
maar hadt een paar x gehoord dat het hielp voor de jeuk
deed het vaak voor het slapen gaan en sliep er wel lekker door(ja of hij hadt er gewoon weinig last van)

maar dus echt besmettelijk , geloof 10 dagen voordat ze uitbreken al besmet is
en het vocht uit de blaasjes is besmettelijk
sucses
marijke

Ja,helaas zijn ze besmettelijk!
De kleintjes worden hier  niet(!) voor ingeent.
Je kunt idd havermoud of vezels kopen en die laten weken in water.
In een washandje of zo,een nachtje laten trekken in een emmer de volgende dag het bruine water vermengen met heet water tot het een aangename temperatuur word en daar je kleintje in laten weken. Dan drogen de pokjes goed in.
Verder helpt de creme van vsm ook goed tegen waterpokken.
Je moet maar eens googlen er is van alle kinderziektens veel te vinden.
Beterschap!

Groetjes Mikkie.

Het is idd erg besmettelijk, maar het wil niet altijd zeggen dat het broertje of zusje het ook meteen krijgt.
Mijn oudste en (nu) middelste hebben het onafhankelijk van elkaar gekregen.

Veel sterkte,
Monique

Terug
Bovenaan