waterpokken

Hoihoi,

Ilyas heeft de waterpokken. Vind het zo zielig, maar dat slaat eigenlijk nergens op, want hij is hartstikke vrolijk en heeft neregens last van. Er komen er wel steeds meer bij zie ik.

Ik heb ergens gelezen (zal wel hier op het forum zijn), dat je hem in een badje met havermout moet doen. Daar drogen ze van uit. Moet ik dat al meteen doen of nog even wachten tot er geen meer bijkomen? Of gewoon elke dag eventjes.

Mijn oudste (2 jaar) zal ze nu ook wel krijgen. Incubatietijd van 2 weken en we gaan over 2,5 week op vakantie.....bij het kdv zeiden ze dat je dan niet mag vliegen.......Oeps!!!!!!!

Groetjes,
mienetje

hoi hoi

mider he waterpokken ik vind het altijd zo zielig al die rode bultjes
ik heb gehoord dat ze super jeuken

heb het zelf nooit gehad
dus al een van mij kids ze krijgt denk ik dat we ze allemaal krijgen hiero

of ze niet mogen vliegen weet ik eigelijk niet anders bel je de ha toch even heb je meteen zekerheid

groetjes mariella

ach wat verveled, ja dat jeult ontzettend, heb je sokjes over z'n handjes gedaan?

Hoop dat hij snel beter is en dat je oudste het lekker overslaat.

gr tammy

Berend heeft nu al 3 keer  waterpokken gehad, blijkbaar telkens net te weinig om resistentie op te bouwen. Als de pokjes eenmaal zichtbaar waren had hij eigenlijk nergens meer last van.

Zelf had ik de pokken ook nog niet gehad, en nu nog steeds niet. Verbaast mij eigenlijk ook wel. Dus wie weet ontspring ook jiuj nu weer de dans!

sokjes over de handen waren niet nodig, want hij kan zich niet krabben.

inderdaad, havermoutbadjes (havermout wel in een afgebonden zakje doen bv washandje, want wordt anders echt een puinhoop!)  helpen wel wat.

weet iemand nog een ander middeltje tegen de jeuk? het worden er steeds meer. heb hem al een badje met havermout gegeven en inegsmeerd met mentholpoeder. Nu ligt hij te slapen met sokjes over zijn handjes, mijn arme schat.....zal een leuke foto worden voor de nieuwe wedstrijd.........

Hoi Mienetje,

Onze dochter Amber was 4 maanden toen ze de waterpokken overnam van onze oudste. Ze had nergens last van en maar een stuk of 15 pukkeltjes. Mijn oudste was daarentegen erg ziek en zat helemaal onder!
Je kunt mentholpoeder er op doen. Of calendulan-emulsie, werkt verkoelend. Maar niet alles mag op open plekjes, wat dan weer lastig is want de pukkeltjes bevinden zich in verschillende stadia. Dus eigenlijk smeerde ik weinig van deze twee producten. Ja en bij mijn zoon wel paracetamol want dan sliep hij beter.
Sterkte!
Sonja

he wat betreft het vliegen.
Ik werk op de ook op de luchthaven als grondstewardess. En het klopt inderdaad wat ze gezegd hebben. je mag inderdaad niet met een kind vliegen die de waterpokken heeft. En hier zijn ze heel streng in. Ik ga voor je duimen dat je oudste het niet krijgt en wat betreft de jongste zal dan het ergste waarschijnlijk wel voorbij zijn.
Heel veel succes daar...
groetjes Diana

O ja, wat betreft het vliegen. Onze dochter kreeg het ook vlak voor we gingen vliegen en ook ik had gehoord dat ze dan moeilijk doen. Ik ben naar de huisarts geweest en die vond het grote onzin. Waterpokken is namelijk al besmettelijk VOOR de uitbraak, dus zal je nooit kunnen voorkomen dat er iemand besmet raakt.
Ik kreeg wel een brief mee van de HA waarin stond dat ze niet meer besmettelijk was.
Wel vervelend want je voelt je tocxh ongemakkelijk.
Succes,
Sonja

Terug
Bovenaan