Waterpokken

A

Anoniem

Guest
Onze kleine meid van 5 maanden heeft de watrepokken. Hara broer had het twee weken terug en we dachtend at ze de dans zou ontspingen, maar ineens vanmorgen zat madam helemaal onder.

Miep

Wij verwachten het hier ook elk moment, op het kdv heeft de helft van de kinderen het al.
Ik kreeg eens de tip om bij waterpokken cardiflor emulsie van VSM te gebruiken, het schijnt de jeuk te verlichten en de genezing van de huid te versnellen. Misschien ook iets voor bij jullie?
In ieder geval: beterschap!
groetjes,
Ruth

hoi,

Joshua heeft al sinds 8 sept de waterpokken, helaas maar weinig (wel gelukkig niet last van jeuk). Maar het droogt op en dan  begint  het  weer. Best raar dus. Ook heeft hij al die tijd een verhoging en drinkt weinig en is hangerig. Maar goed ik heb gehoort dat ze het nog een keer kunnen krijgen als ze het onder een jaar hebben gekregen.

suc6 en ik hoop dat ze er eerder van af is.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi

De pokken drogen ook goed in als je havermoutvlokken oplost in het badwater en ze daar in badderd ht jeukt dan ook veel minder. En het ligt eraan in elke mate je kind het krijgt onder het jaar.Of ze ze nog krijgen naderhand  De oudste van mij  kreeg het ook met 7 maanden en die had er wel een stuk of tweehonderd over heel z'n lijfje en heeft ze tot op heden niet meer gekregen. Op  het cb zeiden ze dat hij dan genoeg antistoffen heeft oor de rest van z'n leven. Ik weet alleen dat je onder het jaar nooit geen mentholpoeder er op mag doen, dit  schijnt gevaarlijk te zijn.

Groetjes Lucretia
Mama van quinten 4 jaar en Fabian 6 maanden
(meer een meeleesmama)

Haar hele hoofd zit onder. En ook haar lijfje. XZe heeft het echt flink te pakken, dus met een beetje geluk krijgt ze het echt niet weer. Ze slapat wat meer, ze huilt wat mer, maar zeheeft niet echt last van jeuk. Alhoewel dat natuurlijk moeilijk te bepalen is bij zon'n kleintje.

Ze is nu echt ons spikkeltje.

Miep

He M.

wat balen van Meike!! ik heb me laten vertellen dat als je voor je eerste verjaardag waterpokken krijgt dat je dan het risico loopt om het later nog een keertje te krijgen :-((

ben even kort online, ga je deze week even uitgebreider mailen!

liefs

E.

Heeeeeee E,

jij ook weer hier. Ik ben benieuwd naar hoe je vakantie was.
Binnenkort maar even wat afspreken, heb een ideetje voor de verjaardag van je moeder. Moeten we effies samen regelen, namens de drie kleindochters.

Enne ik heb ook nog een ander leuk nieuwtje, en nee ik ben niet zwanger.....

Miep

Hoihoi,

balen he die waterpokken. Ilyas heeft ze ook van de zomer gehad. En 2 weken erna zijn broer. Mijn huisarts raadde ook calendula emulsie van vsm aan. dat verlicht de jeuk. Mentholpoeder raadde ze af, omdat als dat in de pokjes komt en het droogt op, dan kun je lelijke littekentje overhouden.

verder heb ik van hier een tip over havermout. Beetje in een washandje doen en uitknijpen in het badje (zodat het badje een witte kleur krijgt). daarvan drogen ze uit. Althans, dat zou zo moeten zijn. Ik heb het wel geprobeerd, maar had niet de indruk dat het veel hielp. maar misschien had ik het daarvoor wat vaker moeten doen....

Sterkte,
Mienetje

Terug
Bovenaan