Waterpokken

A

Anoniem

Guest
Hoi! Onze dochter van een jaar (gisteren was ze jarig) heeft sinds afgelopen week de waterpokken. Ik doe haar elke dag in een badje met zemelen en dep de rode plekken   in met calendulan van VSM. Nu las ik in de bijsluiter dat je de calendulan alleen op een onbeschadigde huid aanbrengen...  Haar huidje is natuurlijk wel beschadigd door die waterpokken. Doe ik het nu wel goed? Graag tips! Alvast bedankt.    

Hey jij ook weer hier! Gefeliciteerd met je kleine grote meid! Alweer 1 jaar. Hebben jullie het al gevierd of gebeurt dat in het weekeinde?

Wel sneu dat ze juist nu ziek is. Kan je verder niet helpen met die calendudan. Beterschap en een knuffel van Berend.

Hoi! Zat me net te bedenken dat ik mijn vraag ook even naar jou zou mailen want jij hebt ondertussen toch al wat ervaring met waterpokken?!? Klopt dat en zo ja wat hebben jullie toen gedaan? Leuk dat je gelijk reageert!

We hebben gisteren al een klein feestje gevierd en morgen komt de rest. Ik heb wel voor de zekerheid iedereen gemaild dat Hes de waterpokken heeft en dan moeten mensen zelf maar bekijken of ze willen komen.

Hoi! Nog gefeliciteerd met je grote meid!!! Onze kids hebben een tijdje geleden allebei flink waterpokken gehad en ik deed eigenlijk hetzelfde als jij al doet, maar dan ook nog in combi met mentholpoeder voor kinderen. Maar ik denk dat jullie inmiddels het ergste al wel achter de rug hebben, tenminste, hier duurde het maar een paar dagen tot het heftigste voorbij was. En anders nog veel succes gewenst!  

Achteraf gezien heb ik er juist nog helemaal geen ervaring mee.

Toen hij zogenaamd voor de 5e keer de waterpokken had kwamen we erachter dat het iets heel anders was. Hij reageerde nml allergisch op muggenbeten....(ook pus-bultjes en verhoging, maar alleen bultjes op zijn gezicht en handen).

Maar destijds heb ik me er wel een beetje in verdiept in wat je allemaal kan doen bij waterpokken, maar smeren met calendulan liet Berend niet toe. Badjes met kamille of een (dichtgemaakte) washand  gevuld met havermout werkte hier wel goed, ook bij de muggebulten dus.

Is het inmiddels al bijna over bij Hester?

Hey hoi! Bedankt voor jullie reacties en excuses voor mijn late reactie... de laptop lag overhoop! Maareuhm, het is me achteraf erg mee gevallen. Vrijdag was het ergste. Toen hing ze als een tweede huid om me heen. Ik heb haar die dag 2 x in een badje met zemelen gedaan en dat heeft echt heel erg geholpen. Ik had ook nog even met de apotheek gebeld en daar vertelde ze me dat je dus echt alleen met Calendula mag smeren als de huid niet open is. Dus voordat de blaasjes opengaan of wanneer er een korstje op zit. Als de huid open is, moet je er wat omheen deppen. Weten we dat ook weer.

Janneke, wat een apart verhaal van die muggenbulten... krijgt ie dat deze zomer dan weer of is dat niet bekend?

Fijne dag allemaal!

gelukkig maar 1 dag echt drama dus.

aan allergie bouw je op, dus de kans is groot dat hij telkens weer (en meer) allergisch reageert op muggebeten. We zullen het zien. Ik had het vroeger ook. Maar tegenwoordig zie ik er niet meer uit als de klokkenluider van de notre dame als ik geprikt ben ;-).

Berend is afgelopen week ook flink ziek geweest (oorontsteking) en nu lijkt hij ook allergisch te zijn voor antibiotica. Een "gevoelig" manneke dus.

Terug
Bovenaan