Waterpokken

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Vandaag werd ik gebeld door het kdv op mijn werk met de mededeling dat Kyra waterpokken heeft. Het kwaad is toch al geschied dus hoefde haar niet op te halen. Ze is er (nog) niet ziek van en voelt zich niet helemaal zoals het moet maar echt ziek... nee.
Nou is mijn vraag... wat kan ik doen als het gaat jeuken enzo?

Groetjes,

Frieda

Hoi Frieda,

je arme kleine meid. Weet je at het allerbeste helpt tegen jeuk: een oud washandje vullen met havermoutvlokken en haar daarmee in bad doen. Dan komt er een melkachtige substantie uit en als je haar daarmee dept stilt het de jeuk. Het washandje krijg je bijna niet schoon dus die kan je dan het beste een   enkele reis kliko geven. Verder kan je haar beter droogdeppen dan droogwrijven en haar nagels goed kort houden om krabbelen te voorkomen.  En natuurlijk extra veel knuffelen. Beterschap met je kleine meid.

Groetjes van marloes

Hoi Frieda,

VSM heeft een kinderemulsie die verlichting geeft bij kinderziektes met vlekjes (dus ook de 5e of 6e kinderziekte). Ik weet niet of het al bij elke leeftijd mag (kan hier in huis zo gauw het flesje niet vinden). En als ze er echt beroerd van mocht worden, gewoon een paracetamol geven (ookal zou ze geen koorts hebben).

Succes de komende dagen en nachten.

Karin

PS: Ik weet niet of het echt zo is, maar ik heb weleens gehoord dat als kinderen de waterpokken voor hun eerste verjaardag krijgen, dat ze het dan nog een tweede keer kunnen krijgen. (Ik weet niet of je wel op deze toevoeging zit te wachten.....)

Ik heb toen mijn oudste het had een zalfje gehad bij de huisarts.. Dat hielp goed hoor. Als ze erg krabben kun je een sokje aan de handjes doen 's nachts, zodat ze het niet kapot krabben..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

het kan inderdaad zo zijn dat kinderen die voor hun eerste verjaardag de waterpokken hebben gehad dit nog een keer krijgen, maar dan is het de eerste keer een hele lichte vorm geweest. Zit je kleintje de eerste keer onder dan heeft ze zoveel antistoffen aangemaakt dat het niet meer terug komt.

Groetjes van marloes

Hoi,

Allemaal bedankt voor de tips en adviezen :)
Het is trouwens waar dat ze het nog een keer kunnen krijgen als ze het voor de 1e verjaardag krijgen. Ze zit er echt helemaal onder dus ik hoop dat het hierbij blijft. Ze heeft er vandaag best last van gehad en is ook koortsig. Wil ook alleen haar flessen maar en absoluut geen bijvoeding.
Ze is al sinds afgelopen zondag aan de diaree en poept zich helemaal leeg. Ik kan er letterlijk niet tegenaan wassen dus heb van gekkigheid maar nieuwe kleren besteld.
Ik ga morgen ook maar even de dokter bellen hoe lang die diaree kan en mag duren want kan nooit goed zijn natuurlijk. We geven haar wel diksap voor het extra vocht.
Moet zeggen dat ik het nu wel ff heb gehad met het ziek zijn van haar. Telkens als ze net beter is van iets krijgt ze wel weer iets anders. Wordt er echt moe van. Letterlijk.

Groetjes,

Frieda

Hoi Frieda,
Absoluut niet leuk voor jullie, maar ik ben wel blij om te lezen dat jullie ook van het ene ziek zijn in het andere ziek zijn vallen. Veerle (28-05) heeft vorige week een zware buikgriep gehad en is nu weer verkouden aan het worden. Ook heerst er bij haar op de creche waterpokken dus ik vrees dat Veerle het ook snel zal krijgen. Helaas is zij ook nog geen 1 jaar, dus ik ben bang dat Veerle nog een keer geveld wordt door de waterpokken.
Sterkte!!!
Groetjes,
Floor

Hoi,

Ik dacht laat ik eens   een foto maken van hoe ze er uit ziet. Natuurlijk erg leuk voor later. Op de foto ziet het er niet zo heel erg uit maar toch...... het blijft zielig voor zo een klein purkie.

Dit is een foto van gisteren :)

Groetjes,

Frieda

Terug
Bovenaan