waterpokken

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Haal ik vanmiddag ons zoontje van het kinderdagverblijf, heeft hij waterpokken!!!! Hopen dat het allemaal mee gaat vallen. Weten jullie of ze dan ook in bad mogen met de waterpokken? Alvast bedankt.

XTam

Volgens mij is in bad gaan met waterpokken geen probleem.
Waarom niet?
Gewoon goed afdrogen nadien en inpoederen of smeren tegen de jeuk.

Liefs Saskia

Hoi,
In bad gaan mag gewoon hoor, mits hij geen koorts heeft. Je kunt voor het slapen ook wat zemelen in een washandje doen, en in het badje hangen..
Droogt lekker de waterpokken in..en helpt echt tegen de jeuk.
En calandula emulsie smeren helpt ook.
Gr Rina

Ja hoor,je mag je kindje gewoon in bad doen,er wordt aangeraden om in een washandje(ik geloof zemelen) te doen en die dichtknopen en dan hem daarmee wassen,dat bevorderd de genezing!

Sterkte ermee!

Hoi,

ik deed mijn middelste zoon in bad zonder sop maar met een oud washandje gevuld met havermout. Dan komt er een soort melkachtige substantie uit en dat veracht de jeuk enorm. Na het badderen niet wrijven maar droogdeppen.

Groetjes van Marloes

tom heeft nu waterpokken
mij is juist geadviseerd om ze niet in bad te doen!! omdat de blaasjes/wondjes dan open weken en dat gaat alleen maar meer jeuken... en je kan er nare litekentjes aan overhouden.

ik zet tom in de badkuip en spoel hem af met koud/lauw water (warn water bevorderd het jeuken) ook geen zeep gebruiken, gewoon goed afspoelen.

Terug
Bovenaan