Waterpokken

A

Anoniem

Guest
Bijna 10 maanden jong, en sinds dinsdag heeft ons zoontje waterpokken.

Gelukkig heeft hij er nauwelijks last van, alleen zijn avondeten gaat wat moeilijker, het zou kunnen dat er waterpokken in z'n mond zitten.

Ik dep 2 keer per dag alle plekjes met calendula emulsie. En daardoor ligt hij helemaal in een deuk! Hij mag gewoon naar de opvang, ben benieuwd wie de volgende is met waterpokken. Die van mij is er snel vanaf, je kunt het maar gehad hebben (ik zelf trouwens nog nooit.....!)

Groetjes,
Eveline

Hoi Eveline,

Mijn neefje van 1,5 heeft ze op het moment ook en wij zijn met z'n allen afgelopen weekend weg geweest. Ik heb dat zalfje ook maar vast in huis gehaald en bekijk Jennifer elke dag van top tot teen... Afwachten wanneer ze het krijgt....

Mijn schoonzus had het ook nog over zinkzalf, maar als de blaasjes open zijn dat andere spul gebruiken.. misschien een tip.

Sterkte ermee
Gr. Ilone

Hoi,

Kyra had de waterpokken toen ze nog geen 6 maanden was.
Lekker makkelijk want van krabben wist ze nog niets!
Ben blij dat ze het vroeg heeft gehad.... Ze heeft er 1 litteken van over gehouden op haar been, dat is iets minder maar door het schuren van waarschijnlijk haar broeken is dat gekomen.
Succes ermee. Hoop dat je kleintje nog niet krabben kan...

Liefs,

Frieda

@Frieda: kindjes die onder 1 jaar al een keer waterpokken hebben gehad
kunnen het nog een keer krijgen (werd mij op de creche verteld) Zodra ze het hebben gehad na ze 1 jaar zijn kunnen ze het niet nog een keer krijgen

@ Eveline: Hopelijk is die kleine jongen snel beter.

groetjes Maris

Hi,

Tom (14maanden) heeft sinds woensdag waterpokken, in het begin nergens last van, maar nu het begint te jeuken... poooeehh.. heb echt te doen met de kleine man.

Koorts, wrijfen (krabben heeft ie gelukkig nog niet door) hangerig, kan niet slapen van de jeuk.

Waterpokken zijn erg besmettelijk, als je het voor het eerste jaar hebt gehad is de kans erg groot dat je het weer kan krijgen. Maar als je het na het eerste jaar krijgt is je lichaam jaren lang imuum voor waterpokken-virus... jaren lang! het kan dus zijn dat je het best 2 of misschien wel 3x krijgt.

NENS

Hoi,
Ik heb ook weleens gehoord, en vond het vrij logisch.., dat als kids waterpokken krijgen in het eerste jaar het eraan ligt hoe erg het is zeg maar..of ze het nog eens krijgen.
Dus als ze maar genoeg antistoffen hebben kunnen aanmaken, het dan echt niet nog een keer hoeft te komen..
Onze oudste dochter was ook 8 mnd ofzo, en had het niet heel erg..Ze wordt nu 9 in sept, maar heeft het nooit meer gehad erna..ook niet toen het heerste op kdv, of haar broertje flink onderzat..Dus...
Gr Rina

Terug
Bovenaan