waterpokken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

IK heb even een vraagje hier in de buurt wemelt het dus van de waterpokken!

Mijn vraag hoelang is dat nou besmettelijk FEmke mijn dochter is nu 11 maanden ze zeggen dat ze het beter op jongere leeftijd kunnen krijgen dan later dan beseffen ze het meer(met oog op het krabben)
Nu heeft FEmke haar nichtje ze dus ook en ik wou er morgen heen maar is het dan erg of kan ik beter wachten?

Alvast bedankt
Patricia

Hoi Patricia,

Ik zou niet naar je nichtje gaan want kinderen die voor de eerste verjaardag waterpokken krijgen kunnen ze later gewoon nog een keer krijgen en je wordt er nu echt niet blij van. Alleen als ze van het nichtje helemaal ingedroog zijn dan zijn ze niet meer besmettelijk. De incubatietijd is echter twee weken dus als je dit nichtje echt veel vaker ziet en dus ook de afgelopen twee weken dan is je kleintje waarschijnlijk toch al besmet.

groetjes

Linda

nou nee ik zie ze niet vaak en 2 weken terug ben ik er niet geweest toevallig wel bijna 3 weken terug?

Hoi,

Waterpokken zijn erg vervelend maar ook onvoorkomelijk.... Je kan je kind jammer genoeg niet overal voor beschermen...
Maar zoals je zegt... Het wemelt in de buurt van de waterpokken?? is er dan al niet een kans dat ze besmet is?
Kyra was 5,5 maand toen ze de waterpokken kreeg.... erg zielig... Nu maar hopen dat het er ook bij blijft want de kans is er natuurlijk dat ze het nog een x krijgt...

Liefs,

Frieda

nou dat denk ik niet verder is ze niet met iemand in aanraking gewwest maar ik werk in een winkel en had er van daag 2 met die pokken in de winkel!
Zo zielig vind ik dat voor ze dan hé

Ik zou morgen niet gaan want ze kunnen echt wel last hebben van de waterpokken. Ze krijgen het vanzelf een keer maar ik zou het niet op zoeken.

Hoi,
Onze Lieve heeft nu ook de waterpokken. Ze is bijna 10 mnd.
Behoorlijk last gehad..
Ook ik zou het niet opzoeken, [Sommige moeders gaan expres langs bij een kindje met waterpokken, omdat ze willen dat hun kind het krijgt..]als ze het vanzelf krijgt is het vroeg genoeg..
De besmetting is echter al voor je het weet dat een kindje het heeft/gaat krijgen..Incubatietijd is geloof ik 12 tot 21 dgn nl..Al zijn de vochtblaasjes ook nog wel besmettelijk.
Het heerst op kdv, en op school..Overal dus..
Alleen zou ik als ik visite gepland had staan, er ook niet wegblijven..
Het is ook niet zeker dat ze het dan krijgt hoor..heeft ook met de weerstand op dat moment te maken..
Lieve is nu 10 dagen verder, en het gaat de goede kant op..
Gr Rina

Ik zou gewoon gaan hoor. Het is inderdaad onvoorkomelijk. Ze krijgen het toch een keer. Onze zoon (nu 4 jaar) heeft het gehad toen hij 7 maand was. En onze jongste van 9 maanden heeft het pas gehad.
Wat bij mij bekend is is dat als ze het voor het eerste half jaar krijgen dat ze het dan eventueel nog een keer kunnen krijgen omdat je kleintje dan nog veel gebruik maakt van de antistoffen die ze hebben meegekregen van de moeder.
Maar goed de meningen zijn hier denk ik wel over verdeeld.
Doen wat je gevoel zegt. Succes!!!!!!

Tam

Terug
Bovenaan