waterpokken

A

Anoniem

Guest
Dag ouders,

Onze zoon heeft de waterpokken, zo zielig voor hem! Hij weet niet wat hij ermee aan moet. Alles is nu te veel voor hem. Hij zit ook helemaal onder, honderden bultjes, ze zijn gewoon niet meer te tellen. Zelfs in zijn oren en op zijn plassertje...

Nu vroeg ik me af, kan een kind ook waterpokken in zijn mondje hebben?   Zoonlief wil nml heel graag eten, maar iedere keer als hij ergens om moet bijten gaat hij heel hard huilen, met echt tranen van de pijn, en dat doet hij niet snel.

Heeft iemand ook nog tips? Ik had creme in de winkel gehaald, maar daar krijgt hij ook weer uitslag van... Stond op de bijsluiter: In uitzonderlijke gevallen kan er uitslag optreden. Dit gaat gepaard met jeuk.... Tja daar hebben we dan niets aan.

Maar je wilt natuurlijk vanalles proberen om het draaglijker te maken. Hij zit nu dus ook ongeveer drie keer per dag in een havermout badje. Ik heb het idee dat dit wel helpt, maar misschien zijn er nog andere hulpmiddelen. Ik hoorde ook mentholpoeder, maar de apotheek raadde dit af ivm onstekingen die dan kunnen optreden.

Ach ja, hij moet er even doorheen. Maar zo'n klein manneke met jeuk, je hebt het liever zelf dan...

Kim

Hoi,
Lastig ja die jeuk..Het kan zeker in de mond zitten hoor, heb dat vaker gezien!!
En idd is het lastig met eten enzo.
Een badje hielp idd goed, deed ik ook altijd.
Er schijnt ook een verzachtende menthol creme te zijn, die je kunt smeren, via de apotheek.Kreeg ik laatst via een kennis..Poeder is slecht omdat ze het kunnen inademen..
En Calendula emulsie?
Lekker smeren..
Meestal is het ergste wel na een dag of vijf na de ''uitbraak'' voorbij..
Hoelang is het nu al aan de gang bij hem?
Succes ermee.
Rina

Hoi RIna,

ZOndag zag ik de eerste vlekjes, en maandagochtend waren het er steeds meer.

Ik zie nu wel dat de eerste blaasjes aan het indrogen gaan, maar er komen er nog steeds meer bij. Worden al die vlekjes/bultjes van die blaasjes?

Bedankt voor de tips!
Kim

Hoi,

Mijn dochtertje heeft vorige maand ook waterpokken gehad, ze zat ook helemaal onder. Ik had van iemand de tip gekregen om havermout in een washandje te doen, even in het water te leggen, een paar keer kneden, en dan met de 'slijm' die door het washandje heen komt de kleine insmeren. Dan zo laten opdrogen en de jeuk is stukken minder en de blaasjes drogen heel snel in!
Bij mijn dochter heeft het supergoed geholpen en ik deed het 2 a 3 keer per dag.

Mijn zoon die had 2 maanden geleden de waterpokken en ook zo'n keelpijn, het bleek dat hij er keelontsteking bij had. Dus ik zou het voor de zekerheid toch even laten nakijken. Ze voelen zich al beroerd genoeg van die waterpokken.

Succes en ik hoop dat de kleine snel opknapt!
Groetjes Angelina

Oh en ik strooide menthol poeder tussen de beentjes, daar zat ze ook helemaal onder en dat broeit natuurlijk ontzettend in die luier.

Hoi Kim,

Errug vervelend die waterpokken. Jennifer had het een aantal maanden (mei geloof ik)  geleden toen het zo warm was...
Gelukkig kon ze toen de hele dag in d'r luier rondkruipen...

Ik deed in d''r liezen en op haar hoofdje Mentholpoeder en de rest smeerde ik in met Calendula emulsie. Ik geloof dat binnen 5 dagen het zo'n beetje over was.
Jennifer had 's nachts vooral last..warm, stil liggen!! Heeft echt wel 3 nachten wakker liggen geduurd!!!!

Sterkte
gr. Ilone

Terug
Bovenaan