waterpokken??

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

Een vraagje zijn er al kindjes die de waterpokken hebben gehad, meryem werd gister wakker en ik dacht verrrekt wat is dat nou in dr haar nou binnen een mum van tijd zat ze helemaal onder heb gelukkig wel genoeg ervaring ( vanwege mn oudste 2 ) dat ik wist dat het de waterpokken was maar kan me niet zo goed meer herinneren wat je tegen de jeuk moest doen, heb wel jeuk poeder gehaalt en menthol maar geef de huisarts b.v nog iets anders dan ga ik maandag ff langs bedankt voor het antwoord.

gr bianca

Hoi Bianca,

Wij hebben hier zelf nog geen ervaring met de waterpokken maar mijn neefjes hebben het een paar weken geleden na elkaar gehad. Mijn oudste neefje had er niet zoveel last van maar ons jongste neefje had erg veel last. Mijn zusje heeft toen bij de apotheek een speciaal zalfje gehaald dat je zonder recept kunt krijgen en dat heeft ontzettend goed geholpen. Nu weet ik alleen niet meer hoe dat heette maar ik weet nog wel dat het vaak door de apotheker zelf werd gemaakt. Nu is mijn zusje nu een weekend weg maar als je wilt kan ik het nog wel aan haar navragen hoor. Als ik het me in de tussentijd zelf weer kan herinneren dan zal ik het je laten weten.

Groetjes en heel veel sterkte
Inge

Wat heel goed is heet Lotion Alba. Je kunt het bij de apotheek halen < maken ze zelf geloof ik ? > en het droogt heel goed de blaasjes uit....Het is een soort vloeibare sudo creme...

Succes

Liefs Kirsten

Hoi Bianca,

Sven heeft pasgeleden ook de waterpokken gehad. Echt heel erg, hij zat letterlijk van top tot teen onder.
Ik had een spulletje gehaald van VSM om erop te smeren en dat hielp wel een beetje maar let op: dat moet je er niet opsmeren als de blaasjes open zijn gegaan ivm infectiegevaar.
Ook heb ik Sven in een bad met havermout gedaan. Die havermout deed ik in een pantysok en legde die in het water. Je moet dan het witte kleffe drapje wat eruitkomt op de waterpokken smeren en zo laten drogen. Dan drogen de pokken ook sneller op schijnt.
Ik deed Sven 's nachts sokjes aan zijn handjes zodat hij zich niet open zou krabben.
Uiteindelijk heeft hij nog wel een paar littekentjes eraan overgehouden maar ja, hij had er zoooooooooveel.....
Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi meiden,

bedankt voor de tips ga zeker die havermout uitproberen en bel ok even de ha kijken of ze die alba kunnen laten maken.   bedankt.

gr bianca

Ja Kirsten,

Dat bedoelde ik ook. Zo heette het. Kon er al niet meer opkomen.

Bianca,

Volgens mij kun je het zonder recept bij de apotheek halen hoor. Ik heb het namelijk toendertijd voor mijn zusje gehaald. Ik woon dichterbij een apotheek, scheelt je weer een belletje met de huisarts.

Succes verder
Inge

Terug
Bovenaan