waterpokken

A

Anoniem

Guest
Ha dames,

nou ja  het onderwerp zegt het eigenlijk al hé!
Brian was al een dag of 3 flink verkouden, maar wasdaar niet echt ziek van.
Vanmorgen konden we lekker uitslapen, want Mike hoefde niet naar school en het was dan ook na 8en dat Brian pas wakker werd. Toen ik hem uit zn bedje tilde voelde hij al heel warm aan (later zou blijken 38.5) en bij het uitdoen van zn slaapzak zag ik het al gelijk!! Hij zat echt helemaal onder de vlekken, blaasjes. Gisterenavond is Brian lekker onder de douche geweest en toen heb ik echt nog niets gezien......
Ik gelijk ff de huisarts gebeld en het was wel super aardig, want toen de assistent  onze gegevens checkte vroeg ze of ik even een momentje had. Bij "terugkomst" zei ze dat de huisarts toch in onze straat moest zijn en aansluitend wel even bij ons langs wilde komen (zekere voor het onzekere) nou heb ik geen hoge pet op van mn ha, maar dit vond ik natuurlijk super. En ja hoor de waterpokken. Gelukkig is hij er nog niet echt ziek van alleen het eten gaat minimaal. Danmag 't iel á 16 mnd zijn, maar dan zijn ze nog klein hoor!
Ben wel een beetje angstig voor Mike (4 jr) want die heeft nog geen waterpokken gehad dus de kans is groot, we zullen zien   Ron en ik hebben trouwens ook nooit waterpokken gehad

het is een heel verhaal geworden dus zeg nu maar

groetjes
Achnita mv Mike en Brian

Woon je in de buurt van Hoofddorp? Feline moet het nog krijgen en ik wil niet dat ze het heeft als de baby er net is......

Nee hoor geintje.... ik heb wel op het kdv gezegd dat ze haar gerust mogen laten aansteken, want dan zijn we er voor haar vast vanaf!

Natuurlijk veel beterschap voor de kleine man en een dikke kus!

Ha maris, nee hoor Ridderkerk (bij Rotterdam) is onze stek dus dat wrodt een beetje lastig alhoewel met die wind weet je het nooit, kijk maar uit hihihi
Had zojuist nog mike zn juf aan de lijn en die zei ook laat maar mike (tenzij hij zelf natuurlijk ook echt ziek is!) gewoon komen want zekunnen in de supermarkt ed ook besmet worden maar in ieder geval bedankt voor je beterschap kunnen we wel gebruiken

Achnita

Hahaha, jammer ik hoef ook niet in de buurt van Rotterdam te zijn dus dan moet Feline nog maar even wachten op de waterpokken.

Gaat het inmiddels al beter?

groetjes Maris

Het is één grote ellende Brian heeft vanmiddag 3,5 uuur geslapen (met zetpil) dus dat vond ik wel prettig. Ik geloof namelijk sterk dat rust een stuk genezing, al begrijp ik dat dit gewoon uit het lijfje moet.
Vanaf het moment dat Brian wakker was heeft hij alleen maar gehuild, alleen tijdens het sinterklaasjournaal was 'tie stil, verdacht hé
Om 19.30 lekker omgekleed en naar bed met 39.7 en een zetpil. Ik zie de aantal bultjes toenemen dus...

Iedereen reageert heel verschillend met het oog op besmetting, hebben jullie daar een mening over!! Ik hoor hem graag

liefs
Achnita mv Mike (4jr) en Brian (16mnd)

korte update...
goede nacht gehad, maar brian wil echt niet eten, drinken gelukkig wel
Het aantal blasajes blijft maar toenemen

Nogmaals de vraag.of er iemand ervaring hiermee heeft

liefs
Achnita

Ow wat naar de de blaasjes maar blijven toenemen!
Birgit heeft nog geen waterpokken gehad, maar ik heb al wel kalendulan van VSM in de kast staan, dat schijnt erg te verzachten als je dat op de blaasjes doet. Ik heb even gegoogled en wat nog meer schijnt te helpen is een dichtgebonden washandje met havermout, lekker soppen en dan komt er een emulsie door de washand heen die erg verzacht. (badwater niet te heet ivm koorts)   Wat ik nog meer vond is (ouderwets) groene zeep: De zeep heeft een ontsmettend en uitdrogend effect. Het helpt ook tegen de jeuk. Gewoon simpele groene zeep (die soort gel in een plastic pot).

kijk andesr even op deze link link1  en voor die kalendula hier link2  ...

Heel veel succes ermee, en wat het allerallermeest helpt is vitamine L...
Ik hoop dat die kleine snel opknapt!

Evelien

Terug
Bovenaan