Waterpokken

Jawel, een heel goede timing, maar onze oudste dochter (2,5) blijkt de waterpokken te hebben. Vandaag is het zichtbaar geworden. We hebben de huisarts gebeld met de vraag in hoeverre het kwaad kan voor Olivia. De assistente zei dat zij waarschijnlijk nog voldoende afweerstoffen heeft van mij, maar dat we Vera wel uit haar buurt moeten houden. Heeft iemand hier ervaring mee, of het klopt van die afweerstoffen?

Groetjes, Martha

Jeetje, zit je niet echt op te wachten.... Heb er geen ervaring mee, maar wens je veel succes met je oudste bij Olivia vandaan houden. Ik heb ook een meisje van 2 1/2 en die is niet bij haar babybroertje weg te slaan.....

helaas hier wel ervaring maar helaas voor jou is het kwaad al geschied het is besmettenlijk 2 weken voor de uitbraak al en ook het vocht wat uit de blaasjes komt mijn dochter was 7 wk toen ze het kreegheeft wel in zh gelegen maar meer omdat ze er heel slecht van ging drinken de pokken op zich is niet heel ernstig je kan je oudste dochter wel uit de buurt houden maar voorkomen kun je het niet het enige advies wat ik kan geven is houd de jongste goed in de gaten en bij twijfel een arts bellen
succes en sterkte

Hier ook geen ervaring, heb het zelf niet eens gehad. Bij alle folders in de zkh staat kinderen alleen op bezoek als ze al waterpokken hebben gehad, dus nagevraagd hoe dat zat met ouders.
Zelf moet je opletten op evt koortsblaasjes zoals koortslip. Verder de kleine goed in de gaten houden en bij het minste geringste naar de dokter gaan. Want liever te vaak langs dan te weinig, en wie weet ben je er heel vroeg bij en kunnen ze helpen de weerstand hoog te houden zodat ze zo min mogelijke last ervan heeft.
Ja bij ons in het zkh vertelden ze ook dat de weerstand gemiddeld blijft tussen de 6 tot 12 weken, maar dat is per kind verschillend.

Succes en veel sterkte, Pauline

Hi,

Dat van die afweerstoffen hebben ze mij ook gezegd. Onze oudste kreeg drie weken geleden waterpokken.
Bij onze jongste zag ik ze niet, dus ik was wel blij. Tot afgelopen week. De oudste heeft ze niet meer, nu heeft onze baby het: nu 7 weken oud. Ze heeft er niet zo heel veel en lijkt er geen last van te hebben. Wel heeft de verzwakte weerstand op haar darmen geslagen (ze heeft een koemelkallergie en heeft dus al zwakke darmen), maar dat gaat ook al beter.

Het is dus geen garantie dat jouw ukkie het niet krijgt. Alleen zeggen ze wel dat ze het dan nog een keer krijgen als ze ouder zijn.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.

Dankjulliewel voor de reacties!
Ik hoop dat Olivia het niet gaat krijgen. De oudste is er behoorlijk hangerig van, maar gelukkig geen grote drama's.

Terug
Bovenaan