waterpokken

`hallo allemaal,

mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en daar heeft een van de kinderen waterpokken. Ik heb het al gehad maar hoelang blijft mijn moeder besmettelijk. En zou ze het dus eventueel aan mij kunnen overdragen???????


 
ook al ben je zelf ingeent of heb je het al gehad, je zou het altijd nog een keer kunnen krijgen. Dit ligt dus aan je eigen afweersysteem eigenlijk.

Moet wel zeggen dat het niet bijster veel voor komt dat je het een 2e of een 3e keer krijgt maar ja, het zou kunnen.

Succes
 
Maar jouw moeder heeft toch geen waterpokken? En de kans dat zij het krijgt is klein. Als zij het nou wel krijgt zou ik uit de buurt blijven.
Zelf heb ik 3 keer waterpokken gehad, de laatste keer toen ik 24 was. En toen mijn nichtje laatst waterpokken bleek te hebben, ben ik maar uit de buurt gebleven. Maar zolang jouw moeder het niet heeft zou ik me niet te druk maken.
 
De incubatietijd van waterpokken begint al voordat de waterpokken uitbreken, twee tot drie weken daarvoor. Ik heb zelf ook op een kinderdagverblijf gewerkt namelijk en je kan het ook op google opzoeken.
Maar dat houdt dus in dat jou moeder al twee tot drie weken eerder 'besmet' geraakt kan zijn. Dit kan je nooit van te voren weten, dus waarschijnlijk ben je toen ook bij je mams op bezoek geweest. Dus dan zou ze theoretisch jou ook al besmet moeten hebben.
Ik zou me er niet te druk over maken hoor, want dan kan je eigenlijk ook niet meer naar een cafe of winkel. Een kind die besmet is en hoest kan jou ook besmetten.....
 
Hoi,

Waterpokken geeft verder geen risico voor je, mijn oudste heeft het ook gehad toen ik zwanger was van de 2e.
Je kunt het ook maar 1x krijgen, tenzij de 1e keer heel minimaal is, dan zou het nog een x kunnen terugkomen!
Rode hond daarintegen kan gevaarlijk zijn, maar dat komt gelukkig een stuk minder vaak voor!

Gr MJ
 
wat MJ ook zegt, je kan het maar 1 keer krijgen tenzij je de 1e keer heel mild gehad hebt!
dan kan je het nogmaals krijgen, mijn oudste had het toen ik bijna uitgerekend was van de 2e.. niks aan de hand, mijn middelste en jongste hadden het tijdens deze zwangerschap! niks aan de hand.
volgens de huisarts heb je het al gehad en ik heb het genoeg gehad.. dus je hebt genoeg afweer!
zelfs als de baby dan net geboren was zou deze waarschijnlijk genoeg afweerstoffen gekregen hebben.

het is mij in ieder geval door 2 artsen verzekerd dat het geen gevaar vormt! en nu ik heb 3 keer doorstaan heb zwanger, geloof ik het wel!

liefs
 
Ik sluit me aan bij de laatsten, ik werk ook op een kdv verblijf en heb pas info bij de ha aangevraagd. Daar bleek uit dat als je het al een keer hebt gehad, je de antistoffen hebt en het niet aan anderen kan overdragen. Dus als je moeder de waterpokken al heeft gehad, kan ze anderen niet meer besmetten.
 
uhm, dat moet ik helaas tegen spreken.

Ook al heb je het zelf gehad, dus de antistoffen hebben en niet zelf ziek worden ervan, je kan wel degelijk andere mensen ermee besmetten!

En als een huisarts beweert dat dat niet kan, dan denk ik dat het tijd is dat de beste heer of mevrouw terug gaat naar school.....
 
Terug
Bovenaan