waterpokken

Alsof het allemaal nog niet genoeg is.
Bij zoon lief is op school de waterpokken uitgebroken.
Zelf heb ik het als kind niet gehad.
Vanmorgen wel gelijk bloed wezen prikken.
Weet iemand hier iets over????
 
Nee, niet echt.
Weet alleen dat ik hier ook mijn bloed voor moest laten prikken. Heb het ook niet zichtbaar als kind gehad, je kunt het dan wel 'onderhuids' ofzo gehad hebben. Denk dat het niet erg goed is voor het ongeboren kindje?
Succes!!
 
Bij mijn eerste zwangerschap waren er ook veel kindjes met waterpokken. Ik heb het vroeger ook nooit (zichtbaar) gehad, maar bleek wel antistoffen te hebben. De meeste mensen hebben dit wel. Ik denk ook dat het weinig zin heeft om te zoon thuis te houden, het virus is 2 weken voor de blaasjes al besmettelijk, dus dat kan je dan nooit weten.
Hopelijk krijg je snel je bloeduitslag!
 
We wachten de 14e maar af dan krijg ik de uitslag.
En zoon lief kan al besmet zijn dat weet ik maar toch voor hetzelfde geld is ie niet besmet.
Dan wil ik dat ook maar even houden zo.
En wel gezellig weer kind lief thuis.
Kunnen we veel koffie gaan drinken op zuidplein (winkelcentrum)
 
Hallo,

Mijn Dochter heeft nu de waterpokken.

Ik weet als je binnen 5 dagen bevalt dan zijn de waterpokken gevaarlijk, maar voor jou op dit moment niet.

veel sukses
 
Hallo,

ik heb het nog eens opgezocht en dit staat op het internet

Dit geldt in Nederland in nog sterkere mate voor het congenitale varicella-syndroom (besmetting van de foetus in de eerste helft van de zwangerschap). Áls zwangere vrouwen zonder afweerstoffen (sero- negatieve vrouwen) al worden geïnfecteerd met waterpokken (zeldzaam!) , dan leidt dit slechts zeer zelden tot besmetting van de foetus.
Afgezet tegen het zeer geringe percentage sero-negatieve vrouwen in Nederland, mag de over-all kans voor een willekeurige zwangere op het congenitale varicella-syndroom na contact met het waterpokken-virus tijdens de eerste 20 weken van de zwangerschap verwaarloosbaar klein geacht worden.


groetjes
 
Terug
Bovenaan