Waterpokken!

Jep, wij (nou ja, Warren dus) hebben de eerste kinderziekte te pakken: de waterpokken.

Het begon gisterochtend met 2 blaasjes, inmiddels al een heleboel. Hij is gelukkig koortsvrij, maar wel zo suf als een konijn. Arm mannetje.

De huisarts adviseerde nog menthol poeder als het gaat jeuken; kom ik bij de Etos zegt de verkoopster dat zij dat al jaren niet meer adviseren... Ze verkochten het ook niet. Ik heb uiteindelijk een zalfje van VSM gekocht (calendulan kinderemulsie bij waterpokken) iemand ervaring?

Bluh, ik hoop dat hij er snel overheen is en het niet zo erg krijgt al ik vroeger, ik had ze ook in mijn ingewanden (maag, darmen) ik krijg weer helemaal kriebel als ik daar aan terug denk...

Evje

Wat vervelend voor je kereltje. Rick en Tom hebben het ook. Zat er aan te komen want zoontje van 3 had het 2 weken terug.

Ik heb nog een middeltje... het werkt tegen de jeuk en bij mij zoontje heeft het goed geholpen.

Havermout!! Ja echt.

2 eetlepels havermout in washandje stoppen en kindje mee wassen. Bij R en T heb ik gisteren havermout in een pantyzakje gedaan en in badje gelegd (morgen weer). Er komt dan beetje melkachtig vocht uit en dit neemt de jeuk weg.

succes ermee en beterschap.

Ahneeee

Nou ja, dat heeft hij dan gehad dan!!!!

Calendulan, ja Stan had laatst warmteuitslag.... het is daarmee snel weg gegaan maar of het bij de waterpokken ook werkt??

succes en heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel beterschap voor je kleine mup!

Zielig he die kleintjes...mijn dochter heeft het destijds ook met 7 mnd gehad.niet heel erg gelukkig en ze heeft er ook weinig van geweten.heb er nog fotos van gemaakt.is wel fijn dat hij ze dan gehad heeft.al zeggen ze wel dat ze ze voor een jaar gehad hebben ze ze nog een keer kunnen krijgen.maar mn dochter heeft ze ook niet meer gehad,ondanks het daarna nog 2 keer heeft geheerst bij de opvang.
succes en beterschap

Dank voor alle lieve reacties allemaal!

De badderen met havermout tip kreeg ik ook van mijn nicht (die is doktersassistente) en inderdaad: supertip! Warren heeft niet echt last van de blaasjes gehad, wel van de andere verschijnselen, vooral het hoesten en hoofdpijn. Het gaat een beetje met ups en downs: gister was hij helemaal blij op de creche, vandaag heb ik 'm om 12.00 op moeten halen omdat hij hangerig is en 38,6 koorts had.

Pf, ik ben er wel klaar mee hoor, en Warren natuurlijk helemaal!

Gelukkig word je tegenwoordig tegen de bof en rode hond ingeënt, die heb ik als kind ook gehad, blèh.

XX
Evje

Terug
Bovenaan