Waterpokken :(

Vandaag bleek dat onze beide zoontjes (Coen van bijna 3 en Niek van 8,5 maand) de waterpokken hebben. Echt balen!
Tot nu toe zijn ze er nog niet ziek van en ze hebben er nog niet zo heel veel. Hopelijk blijft dat zo!
Ik zei het weekend nog dat onze oudste nog nooit een kinderziekte had gehad, ondanks dat hij op een kdv zit. Iets te vroeg gejuicht....

Jeee wat rot. Mijn dochter had het vorig jaar. Letterlijk geen plek op dr lijf waar géén pok zat.
Kidscline waterpokken hielp hier erg goed tegen de jeuk.
Heeft me 2 nachten rust gekost ( iedere paar minuten moest ik weer smeren omdat het ergens jeukte) maar ze heeft geen littekens!
Sterkte ermee, hopelijk blijven het er bij een paar.

Liefs

Hey, hopelijk ben je er hierna mooi vanaf. Ik heb er jarenlang tegenop gezien, maar toen beide kinderen afgelopen maart hadden dacht is echt van "is die het nu?"

De jeuk viel heel erg mee. Alleen die blaasje wilden wat gaan ontsteken en daar krijg je lidtekens van. Je ontsmet de boel het beste als je ze elke avond even in een bad met soda laat weken (soda is zoiets als zout met koolzuur). Het droogt de blaasjes een beetje uit. Maar daar kan hun huidje wel tegen.

Ik vond het trouwens wel jammer dat Hanna het zo vroeg al kreeg. Want als ze het voor hun eerste levensjaar krijgen dan is de kans groot dat ze geen goede afweer ertegen opbouwen en het later nogmaals moeten doormaken.

Terug
Bovenaan