Waterpokken

Wat een timing....
Mijn peutermanneke werd VMO wakker met 1 waterpok, inmiddels zijn t er een stuk of 8, dus geen ontkomen meer aan.
Ze heersten al bij de oppas, maar t was een beetje twijfelachtig of hij ze vorig jaar nu wel of niet gehad had, toen waren het er nl maar 4, wellicht te weinig om t virus goed door te maken.

Hij is er nog niet ziek van gelukkig. Net het ziekenhuis even gebeld wat het beleid is tav waterpokken op verlos en kraam afd. daar zijn ze meestal nogal strikt in, ze zou me dadelijk even terugbellen als ze het nagevraagd had.

Nu hoop ik maar dat onze kleine toch nog even blijft zitten, want ik wil wel zelf voor m'n ventje zorgen...

He wat vervelend t,kan me voorstellen dat je graag voor hem wil zorgen ik was vandaag poos by m,n schoonma die nam de zorg op haar en nu is m,n man m,n zoon naar m,n schoonzus brengen we moeten half 8 in ziekenhuis zyn is erg fyn maar k,zou graag t,zelf weer doen k,hoop dat hy er gaat slapen vindt t,zelf erg spannend k,hooop dat alles voorspoedig mag verlopen en dat we weer als gezinnetje samen mogen zyn

Ja kan me voorstellen! Succes morgen!!

Ziekenhuis belde terug en zoals ik al verwachtte mag hij niet in t zh komen totdat de blaasjes goed ingedroogd zijn.
Aangezien ik verwacht wel een dag of 2 te moeten blijven hoop ik dat de kleine nog even wacht... Pffff en ik ben t eigenlijk zooo zat...

Ach we zullen zien

Wat vervelend, maar hoe zit het eigenlijk met thuiskomen met de kleine....qua besmettelijkheid??

Als je als moeder waterpokken hebt gehad is je kleintje wel beschermd de eerste tijd, hoewel t kindje van m'n zus wel 2 pokjes kreeg toen hij 2 wkn oud was, maar verder niet ziek. Het is echter wel gevaarlijk voor je beeb als je zelf nog geen waterpokken hebt gehad, zowel tijdens zwangerschap als vlak na geboorte.

Maar dat is hier niet aan de orde, ik heb ze gehad...

Het rottigst vind ik dat ik de komst van z'n zusje goed wil laten verlopen voor m'n zoon en zou t zo naar vinden als hij mij en beeb een paar dagen niet kan zien...

Terug
Bovenaan