Waterpokken

Hoi,
Mijn zoontje van 2 heeft de waterpokken. Ik ben 28 weken nu en heb vroeger ook de waterpokken gehad, dus volgens de vk kan het nu geen kwaad. Maar mijn vraag is: ben ik nu ook besmettelijk voor anderen? Een vriendin van ons is nu namelijk 7 weken zwanger en dan zou het dus wel kwaad kunnen. Zaterdag zouden we naar haar toe gaan, maar als wij ook besmettelijk zijn, gaan we natuurlijk niet. Mijn zoontje zou sowieso al bij opa en oma logeren, dus dat is geen probleem. Weet iemand hier een antwoord op?
Groetjes Wendy
 
he meis, nee je bent niet besmettelijk zodra je de waterpokken hebt gehad kan je het niet meer krijgen tenzij het heel weinig was, ook in het begin van je zwangerschap.

Dus is geen probleem, je kan pas overdragen als je het nooit hebt gehad hebt.

s6 ermee en sterkte met je zoontje

liefs
 
De incubatie tijd is 2 weken geleden geweest, dus dan ben jezelf nu niet meer besmettelijk volgens mij.. ik werk in de kinderopvang en liep in het begin regelematig tegen deze situatie aan, maar ook dit kun je volgens mij even checken bij de verloskundige :) succes iig xx
 
Dank jullie voor jullie reacties! Het blijkt dat die vriendin zelf ook vroeger de waterpokken al gehad heeft. We gaan er zaterdag dus gewoon heen. Mijn zoontje blijft wel bij mijn ouders logeren voor de zekerheid. Hij heeft er gelukkig niet zoveel last van, ondanks dat hij helemaal onder zit.
 
Terug
Bovenaan