Waterpokken

Hallo allemaal,
Komende zondag vieren we de 2e verjaardag van onze dochter. Ons nichtje van 1,5 is afgelopen week op bezoek geweest bij een kindje met de waterpokken. Zij heeft zelf (nog) niks. Nu vind ik het echt supermoeilijk wat te doen. Ik heb zelf de waterpokken gehad toen ik 3,5 was, dus in principe moet het geen kwaad kunnen. Maar aan de andere kant...ik zal maar net bij die paar mensen horen die het een 2e keer krijgen. Ook de berichten over wanneer het gevaarlijk is voor de baby verschillen. Soms staat er voor 16 weken zwangerschap schadelijk, andere berichten geven aan voor 20 weken. En ik ben nu 19 weken....
Ahhh...wat moeilijk! Wat zouden jullie doen? Nichtje laten komen of toch liever niet?
Bedankt!

ik zou als ik jou was even de vk bellen en even advies vragen maar volgens mij als je het al hebt gehad is het geen probleem maar als je het zeker wil weten zou ik even bellen

ik heb zelf al 2 x waterpokken gehad, paar weken terug had de dochter van een vriend van ons het en we mochten niet op bezoek gaan omdat het schadelijk is voor de baby...

Waterpokken krijg je 1 keer inprincipe. Maar heb je waterpokken voor je 1e jaar gehad. Dus als baby zeg maar, dan kan je het later nog een keer krijgen. Maar heb je het na je eerste jaar gehad dan is de kans zoooo klein dat je het weer kan krijgen.
Ik werk op een kinderdag verblijf.
Dus ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan. Maar je moet doe waar jij je goed bij voelt.

Oh en ik mag van veloskundige gewoon tussen de waterpokken zitten. Het kan alleen kwaa alsje het zelf nog niet hebt gehad. Zolang jij et niet krijgt kan je ongeboren kind het ook niet krijgen.

Ik breek even in.
Het kan alleen kwaad als jijzelf in de laatste paar weken van de zwangerschap/tijdens de bevalling de waterpokken hebt.
Als jij zelf de waterpokken hebt gehad toen je 3,5 jaar was krijg je het niet nog een keer, mits je meer dan 20 pokken hebt gehad of je ze voor je eerste levensjaar hebt gehad.
Als je dochter ze heeft als je baby net geboren is moet je ook uitkijken. Dus je dochter kan ze maar beter nu krijgen dan ben je er voor de bevalling ruimschoots vanaf.
Ik werk zelf op een Kdv en deze vraag krijgen wij heel vaak van zwangere ouders dus hebben we advies van de GGD gevraagd.

Groetjes Danielle

Misschien is het dan juist beter om je nichtje uit te nodigen, dan heeft je dochtertje dit maar vast gehad voordat de kleine komt...

Terug
Bovenaan