Watervrees

Hoi,

heeft iemand tips?
Mijn dochter van ruim 2,5 wil sinds 3 maanden niet meer in bad.
Voorheen vond ze het geweldig. Lekker spelen met de eendjes en de bootjes. Nu is ze er niet meer in te krijgen. Douchen heeft ze helaas nog nooit leuk gevonden (alleen als hele kleine baby). Haren wassen is het meest dramatische wat er is. dat gaat gepaard met veel gebrul maar nu wil ze zelfs neit meer wassen in de badkamer met een washand! terwijl zelf kleideren met de washand juist zo leuk was.Ik gebruik nu Zwitsal washandjes want daar brult ze niet bij en die kunnen ook op haar kamer gebruikt worden maar ik wil toch wel heel graag weer gewoon terug naar de badkamer en liever nog het bad!

help help!

groetjes
Desi
 
jeetje wat vervelend!! wat vond ze van zwemmen??
misschien een keetje pret proberen te maken in het zwembad dat ze vergeet dat het water is?? en als ze het heel erg na haar zin heeft dan vertellen dat dit ook een bad is ofzo????? ik weet het niet......
sterkte!!
 
het stomme is dat ze het zwembad helemaal geweldig vindt! Dat is brullen en protesteren als we naar huis gaan. Daar gaat ze in d'r eentje van de kleine glijbaan en komt in het water terecht. Kopje onder vind ze niet leuk maar als het van de glijbaan komt geeft het niet en als het express gebeurt (tijdens het peuterzwemmen)  kijkt ze heeeeel boos.
We hebben thuis helaas alleen maar een klein badje dus ik kan er niet bij zitten maar misschien moet ik maar gaan badderen bijm'n schoonouders met het grote bad.
 
Hoi Desi,

Misschien  is het een idee  om haar het zelf te laten doen? Dus badje of emmer op de grond, washandje in de handen en zelf wassen (en vooral vertellen dat ze heeeeel groot is en dat ze het zo goed kan o.i.d.). Of bij de wastafel voor de spiegel. Vinden mijn dochters erg leuk. Op een kruk met de handen in de wastafel en dan sta ik achter ze en poedel wat met een washandje.
Mijn dochter van 2,5 wilde ook een keer opeens niet meer in bad zitten. Toen heb ik haar maar laten staan, snel gewassen en vlug er weer uit. Na een paar keer ging ze vanzelf weer zitten. Volgens mij is het ook gewoon een fase, waarin ze hun  grenzen uitproberen. Gewoon volhouden dus, maar wel  op een plezierige manier.  Beetje variatie doet bij ons  vaak wonderen.
En haar wassen, tja universeel. Altijd brullen, bij ons ook. Ik spoel bij m'n jongste haar haren uit met de washand en laat haar dan omhoog kijken. Dat gaat redelijk. Bij m'n oudste deed ik dat met een bakje. Nu ze 4 is gebruiken we gewoon de douche. En ja omhoog blijven kijken helpt het beste, anders krijgen ze water in het gezicht dat hebben ze snel genoeg door.

Succes
groet Mirjam
 
oeps niet helemaal goed gelezen. Zelf kliederen deed je al. Ehh voor de wastafel dan. Of met de emmer bij broer of zus op de kamer, als ze die heeft uiteraard.

groet Mirjam
 
Hoera, het grote bad bij opa & oma wordt weer interessant.
Samen met haar grote broer spelen met de bootjes en voor het eerst zonder brullen harne gewassen! Uiteraard moet er wel even gezegd worden hoe ontzettend lekker haar haren weer ruiken.
Nu thuis de badkamer nog... :)
 
Hoi

Bij ons gaat het er op het moment hetzelfde aan toe. normaal de sgrootste schik in bad. en nu... drama. ze wil er NIET in. en als we haar uitkleden wil ze ook de luier niet uit ( geen idee waarom niet?) maar ze trekt en stekt.. maar nee ze wil niet. we hebben 2 x niet gedaan. en gister hebben we eerst mijn jongste dochter gedoucht. dat vond ze wel intresant en toen wou zij gelukkig ook.. maar wel strijd met de luier. ze wil hem omhouden?! maar ik weet ook niet waar dit gedrag vandaan komt... misschien een fase?
 
Terug
Bovenaan