waterwratjes en warmte diaree ?

Zifjon heeft al een bhoorlijke lange tijd waterwratjes in de elenbogen van zijn arm. Elke nacht pulkt hij ze tot bloedens toe open. Pleisters heeft geen zin dat haalt hij eraf. We maken het nu als steeds schoon met betadine en hormoonzalf maar het wordt niet beter de huid eromheen is vuur rood en kapot. hebben jullie ervaring en tips ?? Het zit nu ook op zijn romp en nek. Vind het ook zo onsmakelijk eruit zien. Ook hebben mij kids altijd diaree met die hitte met gevolg luieruitslag die na een maand en vele zalfjes verder nog niet weg is weet me geen raad. Hormoon zalf tegen schimmel werkt ook niet.

nou alle tips zijn welkom...
liefs van Mariska mama van Zifjon en Zilvian

Diaree hebben de meiden niet. Komt dat echt door de warmte? Wat vervelend.
Emma heeft wel waterwratjes gehad, daar heb ik toen op aanraden Thuja druppeltjes van Vogel voor gehaald. Elke dag gedruppeld op de wratjes (of met een watje ingesmeerd) en ze gingen weg, maar er kwamen er toen veel meer terug. Dat schijnt erbij te horen, ook die wratjes weer behandelt en toen was het echt weg. Het is ook nooit meer terug gekomen. Ik moet wel zeggen dat ik erg schrok toen er zoveel terug kwamen.
Er bestaat ook spray-away, dat is (dacht ik) ook op basis van thuja, speciaal tegen waterwratjes. En een andere tip, die ik vaak gelezen heb is ze dik insmeren met sudocreme.
Succes!

Hoi,

mijn oudste had ook een behoorlijk aantal waterwratjes en die heeft de arts vorig jaar weggehaald, omdat de huid er omheen rood werd en ging irriteren. Dit was wel in Duitsland, ik weet niet of de artsen in Nld het ook doen. Het gaat heel simpel en vrij pijnloos. Ze smeren er een verdovend goedje op, na een half uur zijn de plekjes allemaal verdoofd en worden de wratjes eraf geknipt. Misschien toch nog eens navragen bij de huisarts.

Liefs Danielle

wratjes heb ik totaal geen ervaring mee, weet alleen dat je ze bij de huisarts weg kan laten halen maar voor de diaree:

ors geven tegen t uitdrogen en elke dag een banaan geven (of een andere verstopper)

succes ermee

liefs, do

Voor luieruitslag gebruik ik gewoon pure vette vaseline en dat helpt hier prima.
Over diarree gesproken dat hoeft niet van de warmte te wezen er heersen momenteel zoveel virussen hou het goed in de gaten en zoveel mogelijk drinken aanbieden ik geef ze heel veel water dat vinden ze hier wel lekker.

sterkte ermee

Voor erge luieruitslag bij mijn zusje gebruikte mijn moeder prep,
Het vel van haar billen was helemaal stuk en met dit spul snel genezen.
Het is bij een uitgebreide drogisterij verkrijgbaar.
Hier is evt een linkje zodat je weet wat het is,

http://www.drogisterij.net/Prep_creme_family_derma/P/3227833

Zou bij de diarree gewoon er ors bij het drinken aan bieden, dan weet je zeker dat ze in ieder geval met het warme weer niet uitdrogen.

De waterwratjes heeft de dokter bij mn zwager hier gewoon weggehaald.

Liefs Marina

Laura heeft ook diarree van de warmte, ik heb dat zelf ook altijd. Gelukkig heeft ze het maar 1 keer per dag dus geen uitslag, het stinkt wel enorm... Zifjon is dus niet de enige!

Norah heeft ook veel dunnere ontlasting dan anders. Ik wist eerst niet dat dat van de warmte was, maar hoor dat nu wel veel om me heen. Alleen omdat ze normaal juist erg harde poep heeft, is het nu geen diarree bij haar maar juist 'normaal'. Ik ben er dus wel blij mee, maar laat haar wel meer drinken dan anders. En we zijn tijdelijk gestopt met de Roosvicee laxo en de pruimen ;-).

Terug
Bovenaan