Waterwratjes........Help!!!!!!!

Hallo dames,

Mijn kleine ventje heeft sinds een maand of 3-4 last van waterwratjes.
Op zich verklaarbaar, we gaan elke woensdag zwemmen en daar zijn meer kindjes de pineut dus praktisch onafwendbaar helaas!
Alle adviezen van afblijven en gaat vanzelf over, gaat best goed aangezien hij nog rompers draagt en ze bij zijn tepel/oksel zitten. Het leek ook alsof hij er geen last van had. Mama had er wel last van want ik vind het geen gezicht natuurlijk ;-)
Dus toch maar een middeltje aangeschaft; spray away van Natusor. Volgens de drogist en de site een probaat middel met een snelle effectieve genezing. Nou dat snel en effectief slaat waarschijnlijk op het geld verdienen van de leverancier, want het effect na bijna 1 flacon leeg te hebben gespoten, kom ik nog niet tegen op het kleine lijfje......
Maar nu ik hem gisteren naar bed bracht, begon hij na 10 minuten echt te gillen!
Ik denk die heeft gespuugd ofzo, dus ik ren weer terug zijn kamer in. Heeft hij pijn volgens eigen zeggen, en wijst hij naar de waterwratjes! Met een kus van mama is hij toch gaan slapen.
Hij was met papa wezen douchen, maar volgens papa waren er geen veranderingen aan de wratjes.
Echter toen ik vanmorgen keek wat er nou precies aan de hand was met die wratjes (hij klaagde nog steeds over pijn) zag ik 1 hele dikke wrat, met helder vocht maar wel met een rood randje erom!
Heb er toch maar weer spray op gedaan en een gaasje met een luiertapeje (van het kraampakket met amper plak)

Maargoed na dit hele verhaal; de vraag van vandaag:

Heeft er iemand een gouden tip tegen waterwratjes??
Op internet staan er hele forums vol mee maar ik zie door de middeltjes de kruidentuin niet meer zeg maar! Er zijn zelfs mensen die ze tegen alle adviezen in uitknijpen, maar dat lijkt me toch een minder goed plan...

Groetjes Sas

Uitknijpen in ieder geval niet doen!!!!! Dan komen ze ook op andere plekken!!!

Verder geen middeltje eigenlijk. Mijn zoon had ze ook vaak, maar gingen vanzelf weer weg. Ik zou er eerlijk gezegd niet teveel mee rommelen. Maar als het echt pijn gaat doen, kan je er misschien beter mee naar de dokter gaan.

Betadine scrub zorgt ervoor dat het zich niet verder verspreid.

Maar een echt goede remedie tegen waterwratjes is Viola Tricolor van dr Vogel. Dat werkt bloedzuiverend en op de verpakking staat dat het tegen acné werkt. Dat is idd de grootste groep gebruikers maar het werkt ook erg goed bij watervratjes (=virus)

Het kan in- en uitwendig gebruikt worden maar het beste werkt de combinatie. Ik heb al flink wat blije klanten in de winkel gehad door dit advies - misschien de moeite waard om het te proberen??

gr. Janet.

Hey,

Hier een expert want Roan had er 138!!!! Heb ze op een keer allemaal geteld!! Maar het enige wat hielp was betadine scrub, eerst in je handen laten schuimen dan er helemaal(hele lijf ivm besmetting) mee insmeren even laten zitten en dat elke dag doen, ik heb 3 flesjes nodig gehad en geduld maar het werkte...

Succes,

gr mascha

Ik weet dat mijn nichtje die nu 11 jaar is ze ook had tijdens haar zwemlesperiode. Ze had er veel last van en ze zijn in het ziekenhuis verwijderd. Dat kan dus ook een optie zijn als ze steeds opengaan ofzo. Daarna heeft mijn nichtje expres een tijdje het zwembad vermeden.

Groetjes Babybelle

Betadine scrub om het schoon te maken en verder helpt er niets tegen.
Het is een virus en als het lichaam genoeg antistoffen heeft gemaakt gaan ze weg maar dat kan wel even duren.
Meestal ben je ,als ze gaan ontsteken, er bijna van af.

Succes ermee.

groetjes chimene

Hi!

Hier ook een bekend probleem. Onze zoon had zijn hele oksel vol zitten en ik wist niet wat het was.

Het schijnt te komen door onder andere een weerstands "probleem", daarom krijgt het ene kindje ze wel en de andere niet als ze in hetzelfde water zwemmen.

Of het een wondermiddel is, weet ik niet, maar ik heb het geprobeerd met Tamarix van het merk Bloem. Dit is bij de homeapatische winkel verkrijgbaar of via hun website. Daarnaast wilde onze zoon aan de pukkeltjes krabben en dat mocht niet, dus toen heb ik er het wonderpotje van Oriflame op gesmeerd. Of nu het een of het ander geholpen heeft, weet ik dus niet.

Mijn zus had ook een of ander middeltje wat ze er op moest smeren bij haar dochter en dat deed echt gillend zeer, zoals je beschreef. Tamarix is homeopatisch, maar vraag even advies op de site of in de winkel. Ik wil niet zomaar iets adviseren. Wij hadden er wel baat bij. De dosering moet je even navragen, dat weet ik niet meer, maar wij deden de druppels in pure roosvicee op een lepeltje, dat ging er wel in :)

Omdat het een weerstand probleem is, adviseren ze ook nog wel eens iets om de weerstand te verhogen, maar dat hebben wij niet gedaan.

Gr. Tamara.

Bedankt voor de reacties!
Ik ga morgen eerst maar eens achter die betadine scrub aan.
Het wratje dat ik gisteren heb afgeplakt is vandaag in de pleister gebarsten, toen ik de pleister eraf haalde was het eigenlijk net een puistje wat uitgedrukt was :-S
Ik heb het dus maar met een papiertje weggehaald en weer de spray erop gedaan (@ Tamara, de spray was niet de oorzaak van het gillen hoor, daar voelt ie niets van, dat was het onstoken wratje)
en een nieuwe pleister geplakt.
Morgen maar eens met die scrub aan de gang!
Evt in combi met druppels ik heb alles genoteerd :)
Zwemmen overslaan is geen optie, hij is IDOLAAT van zwemmen en ik pak hem dan echt wat af! En daarnaast kan het wel 1-2 jaar duren als het nu voor 3 weken was kun je het nog overwegen...
Het is trouwens niet zozeer een weerstand probleem, maar een virus die het afweersysteem op het verkeerde been zet. Vandaar dat het ook zo lang kan duren aangezien het wachten is wanneer het afweersysteem er raad mee weet....hopelijk is dat snel!

Nogmaals bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan