waterwratjes wat doe ik eraan??

Hallo,

Onze dochter heeft sinds kort ineens allemaal bultjes (wij denken waterwratjes) tussen haar bovenbenen en in haar knieholten.
Ze zit op zwemles, maar heeft het daar ook mee te maken? Kan ik dit zelf oplossen of moet de huisarts dat echt doen.
Bij ons buurmeisje zijn ze door de ha verwijderd en sindsdien wil mijn dochter absoluut niet naar de huisarts.

wie heeft er een idee?

groetjes ciska
 
Hoi Ciska,

heel herkenbaar verhaal wat je beschrijft. Mijn dochter van 6 heeft wel bijna een jaar last gehad van waterwratjes in de knieholten en dit is idd bij haar ook begonnen toen zij naar zwemles ging. Ik ben hiervoor meerdere keren bij de huisarts geweest die mij keer op keer verzekerde dat het echt vanzelf overging. Volgens de huisarts is het een virus wat vooral op deze leeftijd opspeelt ( kinderen gaan sporten/ zwemles e.d) en omdat het zo besmettelijk is hebben heel veel kinderen er last van. ( mijn dochter krabte er veel aan - ondanks pleisters- , waardoor het op nog meer plekken op haar benen kwam te zitten.. zag er heel naar uit) Dit kan niet behandeld worden met een antibiotica oid. Het lichaam van je kind moet het echt "zelf overwinnen".

Hoop dat je wat aan deze info hebt, ook al is het maar een bevestiging van hetgeen je dacht! Het heeft een lange adem nodig en je leest in mijn verhaal ook terug dat ik dat zelf ook moeilijk vond. Uiteraard is het raadzaam de huisarts te raadplegen als je kind er veel last van heeft of als je er zelf geen goed gevoel bij hebt!

Sterkte er maar mee,

mamavanEveline
 
dank je voor je reactie..
Het was inderdaad niet waar ik op hoopte, maar de dokter hoeft dus gelukkig ook niets engs te doen.. Misschien laat ik er wel een keer naar kijken, maar vooralsnog heeft ze er geen last van en schaamt ze zich alleen een beetje.. dat vind ik nog moeilijker voor haar want dat is nergens voor nodig. Ze kan er niets aan doen en heel veel kids hebben het.. net wat je zegt.

dank je wel.
groetjes ciska
 
hallo, nog een tip om de waterwratjes minder te laten worden. Smeer er een laagje sudocreme op. Dat heeft bij mijn dochter erg goed geholpen, Geen antibiotica creme is niet goed voor de huid, vind ik. Ik hoop dat je er iers aan hebt.
Groetjes Raganie
 
Hoi,

Onze zoon liep ze op op de peuterspeelzaal. Door het verschonen. Hij was toen nog niet zindelijk. De kinderarts raadde aan zinkzalf of sudocreme te proberen. Dun erop smeren.  Bij onze zoon werkte de zinkzalf erg goed. Er schijnen ook hormaan of penicilinezalfjes voor te zijn, maar die maken de huid weer erg dun en kwetsbaar.

Succes!
Groetjes, Cathy
 
Hoi mama,

Mijn zoon kreeg waterwratten, toen hij 3 was vnl op de bovenarm. Op het cb zeiden ze dat het vanzelf over ging. Toch ben ik naar de dokter geweest en die zei dat het een jaar duurde dat zo'n wratje wegging. En inderdaad, het duurde een jaar en de eerste wratjes verdwenen. Mijn zoon stootte of schuurde zich ook aan de wratjes. Toen werden het korstjes, pleister erop en de wrat ging weg. Wat hij er aan overgehouden heeft zijn van die putjes (littekens)  op de bovenarm. Ik heb er nooit wat opgesmeerd, wist ook niet wat ik erop kon smeren.
 
Terug
Bovenaan