waterwratjes

hoi meiden,

het onderwerp zegt het al: roan zit onder de waterwratjes!
ik heb ze net geteld en hij heeft 124!!!
zijn er nog meer kindjes met wratjes?
het lijkt wel of er per dag meer bij komen het is net een
klein krentebolletje...zucht...
ik weet wel dat ze vanzelf weer weg horen te
gaan maar dat kan wel twee jaar duren, ik
denk dat hij ze nu een maand of vijf heeft dus
kan ik nog even wachten maar het ziet er niet uit!
en dan hoop ik dat er ook geen littekens van overblijven..
grr af en toe vind ik het erg zielig voor hem blaren en velletjes
en waterwratjes, wat komt er nog meer???

moest het ff kwijt hoor..

gr mascha

Hoi,

de oudste twee hebben die vervelende dingen ook gehad. Arme kinderen. Ik deed er betadinezalf op als ze open gingen. Toen hun er eindelijk vanaf waren hoorde ik van diverse mensen dat aanstippen met echinnaforsedruppels ook heel goed helpt en het genezen versnelt. Misschien heb je er nog wat aan.

groetjes van Marloes

Aan waterwratjes kun je twee dingen doen. Ten eerste wassen met Betadine scrub. Het woord "scrub" is wat misleidend, ben dus niet bang dat je je kind daadwerkelijk gaat scrubben. Het is een soort verdunde betadine dus geschikt om mee te wassen. Het werkt niet virus-inactiverend maar wel ontsmettend - dus ter voorkoming van uitbreiding.

Dan heb je nog een homeopatisch geneesmiddel van Dr. A.  Vogel dat "Viola Tricolor" heet (driekleurig viooltje). Dit middel wordt eigenlijk verkocht tegen acné vanwege de bloedzuiverende werking maar het  werkt dus ook bij een virus zoals dit. Je kunt het in- en uitwendig gebruiken maar  als je het allebei doet krijg je het beste resultaat. Bij uitwendig gebruik eventjes verdunnen met afgekoeld gekookt water, staat op de verpakking.

Verder kun je eigenlijk niks doen, het is een virus dat het lichaam uit moet. Je kunt het niet aanstippen. Maak dus ook niet de fout om "Thuja" te gebruiken van A. Vogel. Dit is bedoeld voor normale wratten en niet voor waterwratjes.

Succes!

Ook mijn oudste heeft ze.Gelukkig zijn ze nu bijna weg na een jaar.
Volgens de huisarts kon je er eigenlijk niets tegen doen.Als enige tip gaf hij inderdaad betadinedruppels of jodium.Deze dan drukkend over de wratjes duwen.
Mijn zoon (8 jaar) vond dit pijnlijk en we zijn hier mee gestopt en hebben het alleen af en toe gedaan .Verder zoveel mogelijk aan de blote lucht overgelaten om te genezen.Nu kreeg ik laatst een krantje van de drogist waarin ze een middeltje aanprezen tegen waterwratjes.Ik weet niet meer hoe het heette,maar als je het bij de drogist vraagt zullen ze het vast wel weten.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan