Wauw, onverwachts een echo!!!!

Vanochtend moest ik voor een gesprek over de combinatietest naar het ziekenhuis en ik was helemaal verbaast dat er vooraf een echo werd gemaakt. Wauw, wat mooi! We zagen nu echt een kindje en het bewoog. Er zwaaide een armpje heen en weer en je kon al goed de contouren van zijn/haar gezichtje zien. We hebben ook even het hartje gehoord.
Volgende week maandag vind de nekplooimeting plaats dus dan mogen we weer kijken naar onze spruit. Ik vraag me alleen af waarom ik die combinatietest laat doen..... Voelde me gezien mijn leeftijd een beetje verplicht denk ik. Nu denk ik stiekem: ik ga dat onderzoek doen want dan mag ik nog een keertje kijken naar mijn uk want wat de uitslag ook is: dit kindje is zo ontzettend welkom!

Wat mooi! Spannend he maar voor jou onverwachts even spieken! Ik doe de test ook, ik vind het lastig maar mn gevoel zegt: doen! dus ik doe t maar... Blijft een lastig iets.

Hoi Charlotje,

Het is idd erg lastig, vond het ontzettend spannend en zal duizend doden sterven als de uitslag komt maar nu ik het gesprek heb gehad en mijn 2e echo ben ik er van overtuigd dat wat er ook uitkomt mijn kindje heel erg welkom is. Ik ben 38 dus hoe dan ook is voor mijn het risico hoger dan bij iemand van 20. Feit blijft dat de kans 50-50 is en de test geen zekerheid geeft. Bij een slechte uitslag ga ik geen verder onderzoek doen omdat de kans op een miskraam dan veel groter is. Mag er bij de test echt slecht nieuws komen dan zien we dan wel weer. Voorlopig voelt alles goed en we hebben al een neusje gezien dus dat is ook al een goed teken.
Sterkte met de test en de beslissingen die je hierover neemt.

Gr, Annet

Wat leuk dat je even mocht spieken in de buik. Het blijft bijzonder.
Wij doen de combinatietest ook. Vind het een prettig idee en het geeft mij een geruststelling (ervan uitgaande dat het dan goed is).
2 jaar geleden is ons kindje halverwege de zwangerschap overleden, en er is nooit een oorzaak gevonden. Op deze manier krijg ik wat rust.

Terug
Bovenaan