wazig zien met lenzen?

Heb het idee dat ik niet goed meer scherp kan stellen met mijn ogen als ik mijn lenzen in heb. Vooral met computeren en lezen zie ik zo wazig...
De lenzen zijn echt schoon en heb ik nog niet te lang in. Dat is toch raar?
Als ik mijn bril op doe, krijg ik hoofdpijn, dus dat is ook geen oplossing.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Tijdens zwangerschap en het eerste half jaar na de bevalling kunnen ogen sterk achteruit gaan. Vaak corrigeert zich dit vanzelf. Een opticien zal je daarom ook geen nieuwe bril/lenzen aanmeten in deze periode. Ik weet niet in welke fase je inmiddels zit?

ben nu 38 weken en 5 dagen zwanger.

zou daar idd ook aan kunnen liggen, dat ze niet meer sterk genoeg corrigeren. Niet eens aan gedacht... bedankt voor de tip...

ik ben zelf ook net met een 'lenzen gebeuren' bezig... ben nu ruim 7 maanden zwanger en het is lastig om het helemaal juist te krijgen op dit moment. Gelukkig helpt de opticien erg goed en heb ik nu gewoon de sterkte waarmee ik het prettigst kijk en na de zwangerschap kijken we verder.

Maar wat mijn opticien wel zei was dat ook door hormonen je ogen anders kunnen reageren, bijvoorbeeld door meer vettigheid af te geven. Wat dus bij mij ook snel zorgt voor 'wazige' lenzen. Als tip heb ik meegekregen om elke avond als ik mn lenzen uit doe, deze even schoon te wrijven in mijn handpalm met lenzenwater. Mocht dit niet genoeg zijn kon ik eventueel nog andere lenzenvloeistof krijgen maar dit was bij mij voldoende. Hopelijk heb je er wat aan!

bedankt voor de tips.

in mijn linkerlens bleek een kleine beschadiging te zitten, maar op zo'n plek, dat het mijn zicht wel hinderde. Daardoor ging ik extra scherp stellen met juist later op de dag waziger zicht.
Heb nu 1 nieuwe lens in, is al een stuk beter.

Heb wel hele vermoeide ogen, maar dat kan ook van de pollen in de lucht komen en het slechte slapen!

Groetjes, (39wkn+2dgn, spannend...)

Terug
Bovenaan