wazig zien

wie herkent dit.
het is me vierde zwangerschap, maar dit ken ik niet.
heb nu 2 keer gehad dat ik wazig zie. dat ong. verschillend duurt tot hooguit een half uurtje.
gisteravond na die tijd had ik hoofdpijn.
het wazig zien is lastig uit te leggen soort watervlek? in kleur dat op je oog zit en mee beweegt en dan in vorm van streep ofzo iets.
wie herkent dit ook? zal haast de vk gisteren bellen maar toch nog niet gedaan. misschien straks bellen of morgen toch maar even.
groetjes

de vlek die je beschrijft klinkt als migraine. Zelf heb ik het ook gehad en wist niet wat het was zeker omdat de vlek meebewoog met kijken en steeds groter werd...toen plotseling wegwas. De arts in het ziekenhuis was zeer duidelijk dat het om migraine gaat. Ik heb het gelukkig erg weinig dus geen medicatie gekregen. Rust en veel slapen is voor mij de oplossing en als ik niet zwanger ben natuurlijk brufen met paracetamol erbij.
maar altijd even raadplegen met de ha kan natuurlijk geen kwaad.
sterkte
lot

Het is oog migraine. Had er tot een 2 jaar geleden nooit van gehoord, heb normaal ook nooit hoofdpijn of migraine, maar kreeg een aanval die een 1/2 uur aanhield. Dacht dat ik blind werd, gelijk Google erop losgelaten en dit kwam eruit. Heb het daarna nog 1 keer gehad. Daarna nooit meer, ook niet nu tijdens mijn zwangerschap. Check wel even met je vk of het iets met je bloeddruk te maken heeft.

Check even 'oogmigraine' op Google images, afbeeldingen vond ik heel herkenbaar, want het is bijna niet uit te leggen wat je dan ziet.

Succes ermee!

ik heb het ook wel eens. maar dan zonder hoofdpijn.

dan moet ik me echt enorm concentreren om te focussen zeg maar. en heb ik echt het idee dat ik enorm scheel kijk haha. maar niemand ziet het als ik het vraag.
voor mijn zwangerschap had ik er nooit last van, en in m'n eerste zw ook niet. hmm als je weet hoe het komt, lees ik het graag.

de eerste keer had ik geen hoofdpijn erbij de andere keer wel. oogmigriane( zelf nog nooit eerder van gehoord) als ik dat lees heeft er ook wel wat van. de vk zegt af en toe kleine beetjes eten. of komt door lage bloeddruk dat ineens daalt. en omdat ik binnen een jaar weer zwanger ben kan ook komen dat je te weinig reservers hebt op gebouwt. maar ik eet op zich wel regelmatig even wat tussen door. ze zei ook als je dat doet en toch last houdt dan kan ik er ook mee naar de huisarts gaan.
denk zelf haast wel dat mede door de zwangerschap komt misschien. althans je hebt toch ook dat je juist meer of minder last kunt hebben van (gewone) migriane tijdens de zwangerschap. groetjes

Ja... is migraine... een soort flikkeren... het duurt hooguit 30 minuten en daarna kan je flinke hoofdpijn krijgen... maar dat blijft ook wel eens weg.
ik heb het zelf ook eens gehad. ik maakte me er wel zorgen over... maar het bleek simpelweg migraine te zijn.

Terug
Bovenaan