wc is interessant!

A

Anoniem

Guest
als ik ga plassen en puck  zit niet in de box, dan  neem ik  haar automatisch mee naar de hal (laat haar niet met de hond alleen). ze weet niet hoe snel ze bij de wc deur moet komen en als ik  ga plassen kijkt ze me toch interessant! zovan, waar komt dat geluid nou vandaan?  de wcrol is al ontdekt en hé  het  ambi-puur-blokje kan ook los,  haha.... en vandaag mocht ze voor het eerst doortrekken, ze keek wel heel erg  serieus!

hebben jullie kleintjes deze interesse ook al, en is het dan ook zo dat ze zelf ook sneller op de wc gaan en zindelijk worden?

groetjes!
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi!

Birgit vind dat ook erg interresant, als ik naar de wc ga wil ze er ook graag bij zijn, de wc rol is leuk, en de wc borstel ook, want daar mag ze niet aankomen.. Overal waar water is wil ze aankomen, dus het liefst steekt ze haar handen in de pot... Ze kijkt ook erg geinterreseerd als ze het plaasen hoort en het doortrekken haha. Ik denk wel dat het goed is om er later mee aan de slag te gaan, maar nu zullen ze nog wel veel te jong zijn, het liefst ga ik nu al potjes training doen..

Gister had ik haar luier als uit voordat ze in bad gaat en ze stond over derand mee te kijken, ik denk op n gegeven moment: hey t water lekt naast t bad, maarnee madam stond even lekker over mijn voet heen te kletteren hahaha, maar ze had t niet eens door.

Evelien

Hoi Debby,

Als ik naar de wc ga dan gaat Marissa ook wel eens mee. Ze komt dan aangekropen en de deur staat altijd open. Ze vindt het ook allemaal erg interresant. Ik weet eigenlijk niet of ze dan ook eerder zindelijk worden. Wat ik wel weet is dat meisjes hier in ieder geval sneller mee zijn dan jongens

groetjes Linda, mv Marissa over 8 dagen 1!!

Hoi hoi,

Hier nog zo'n dametje die de wc behoorlijk interressant vindt. Op het kdv vertelde ze me dat ze Jennifer echt in de gaten moesten houden want die is op ontdekkingsreis..hihi...Ze ging ook echt met haar handen in de pot..lekker!....

Ik laat haar thuis niet bij de wc want daar zit ook de trap. En anders gaat ze mooi de trap terwijl ik op de wc zit.. doodeng!!

gr. Ilone

Idd als ik alleen met RIk thuis ben, dan laat ik het toiletdeur open zodat hij bij mij in de buurt is. Ook Rik vind het interesant en geeft mij allemaal duwtjes af en toe van MAM GA NOU EENS OPZIJ, DAN KAN IK WAT ZIEN!! Verder als ik ga doortrekken dan zwaaien we met zijn 2en en dan zeggen we dag dag plasje! ZO GRAPPIG HAAHAHAHAHA.

X Saskia
mv Rik 04/07/07

Hier ook zo'n mannetje die het toilet reuze interessant vind. Omdat we gelijkvloers wonen, ga ik altijd met de deur open zitten....hij pakt dan standaard een stukje toiletpapier wat in de prullenbak (ja prullenbakken tik hier) gegooit moet worden, het liefst in 10000 kleine stukjes! En als ik dan klaar ben dan gaat hij daaa roepen en staan zwaaien naar mijn plasje. Dat heeft z'n oma hem geleerd!

Soms als ik er wat langer op zit, dan geef ik hem de houder waar alle WC rollen inzitten, die doet hij open, legt de deksel op de prullenbak neer en legt dan één voor één de rollen op de prullenbak en dan weer terug....meestal ben ik dan wel klaar!!

We zetten hem weleens zelf op het toilet, maar dat vind hij toch een beetje eng, en op een potje zitten gaat ook niet, hij wil er zo snel mogelijk vanaf!

Alleen van de week blauw gelegen in bad, z'n vader zat bij hem in bad, en ik zie z'n piep omhoog komen, dus ik zeg nog: moet je plassen.....en hup daar ging het straaltje....hij had het niet door, maar toen ik zei van je staat de plassen viespeuk...keek hij dus wel meteen naar z'n piep en stond echt zo te kijken van, doe ik dat nou?!?! Hahahaha, ik moet er dan zo omlachen!

Zindelijk worden ga ik mee beginnen als hij de 20 maanden voorbij is, en dan gaan we zien!

Groetjes
Angel

Hoi Debby..
Er zijn natuurlijk altijd snelle kids, maar ik weet via mijn werk op een kdv, dat kinderen tegenwoordig vaak pas laat zindelijk zijn..3 jaar is heel gewoon!
Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen pas vanaf 2,5 jaar echt controle hebben over hun sluitspieren, en dat die dan pas echt goed ontwikkeld zijn..
Dus natuurlijk is het te proberen, maar dan alleen als je kind het zelf ook wilt..
Er zijn altijd uitzonderingen, maar die komen niet vaak voor..
Succes,Gr Rina

Terug
Bovenaan