wc trappetje

Hoi,

Wij zijn bezig met de zindelijkheidstraining, we doen dit met de stickermethode en dat gaat wel goed. Eerst dachten we dat hij die stickers nog niet zou begrijpen maar hij ( 2 jr + 5 mnd) snapt het echt wel.
Hij moest net nog 2 vakjes voor een kadootje...ligt hij 10 min. in bed en toen moest hij plassen...en toen lag hij eindelijk weer en na  5 min. moest hij poepen...dus hij had zijn kado..die dondersteen had het dus makkelijk ook in een keer kunnen doen. Hoe gaan jullie hier mee om...want hij zegt gerust:"nog een keer" als hij net geweest is.

Maar nog even wat anders: een vriendin van mij heeft een brilverkleiner met een trappetje eraan zodat ze zelf op de wc kunnen klimmen, is toch wel handiger dan iedere keer dat potje te legen.
Zij had het toen bij de Gamma gekocht, maar ik heb het nagevraagd en de Gamma heeft het niet meer.

Weten jullie misschien waar je zo'n verkleiner kan kopen?

Groeten,
An
 
mijn zoontje van 2 en een half deed in het begin het precies hetzelfde (elke keer maar weer roepen dat ze moeten), het is natuurlijk ook de ideale manier van aandacht vragen. het duurt volgens mij even eer ze hun plas ook nog op kunnen houden, maar dat komt vanzelf. ik zou hem echt iedere keer wel weer op het potje zetten als hij aangeeft dat hij moet en hem serieus nemen.

wij hadden een toiletverkleiner maar die van ons vond het niets. die klimt nu gewoon zelf op de wc en dat gaat erg goed. het was  even wennen voor hem van het potje naar de wc, maar hij vindt het nu de gewoonste zaak van de wereld.
 
Lieve An !
Onze dochter (eind maart 2 geworden) had ook precies het zelfde, steeds naar de w.c. willen. Wij hebben er steeds aan toe gegeven en met een paar weken was het over.
Zij plast en poept vanaf het begin af aan op de toilet. We hebben bij de Acion een krukje gekocht waardoor ze dan zelf op de toilet kan gaan zitten. Krukje is ook weer makkelijk weg te halen voor als je zelf moet.
Liefs van Miena.
 
Hoi An,
Wij hebben ook zo'n trappetje. Hij is wit met blauwe accenten. Is ideaal omdat ze zichzelf zo heel goed vast kunnen houden. En er zelf op kunnen klimmen.
Kijk eens op marktplaats. Daar staan ze ook op.
Hoop ook bij jou in de buurt.
Succes ermee.
Groetjes Inge
 
Hallo,

Mijn zoontje van 2 jaar en 10 mnd is sinds 2 mnd zinderlijk. En zoals je al in de andere reacties gelezen hebt komt het vaker voor dat ze vaak naar de wc moeten. Ik gebruikte dezelfde metode als jij met de stikkers. Bij 6 stikkers kreeg hij een snoepje. De eerst avond probeerde hij het ook om net als hij in bed lag een stikker te krijgen. De tweede avond heb ik heel duidelijk tegen hem gezegd voordat ik hem in bed legde dat als hij een stikker wil verdienen dat hij nu alles moet doen want als hij eenmaal in bed ligt en hij moet plassen, poepen dan krijgt hij de stikker of het snoepje pas de volgende dag. Dat hielp. Op een gegeven moment toen de stikker fase voorbij was gebruikte hij het om mij bij zijn bedje te krijgen als hij al in bed lag. Dan gaf ik helemaal geen aandacht. Ik pakte hem uit zijn bed, zette hem op de wc, legde hem er weer in zei welterusten en ging weer de kamer uit. Zonder verder iets tegen hem gezegd te hebben. Dit hielp ook. Na een paar nachten heeft hij het niet meer gebruikt.
succes. Groetjes van Ilona de mama van Rayen 2jr en Milan 7 mnd
 
De trappetjes waar je het over hebt zijn op dit moment ook te koop bij de prenatal en bijde babywalz.

Onze kleine man van 2 jr 4 maanden zit er regelmatig heel trots op maar hij doet er niks, wel daarna de WC schoonmaken en zo.... Hoe krijgen we hem zo ver dat hij ook iets gaat doen? Hij zit graag op de wc en op de pot maar gaat vervolgens ergens in een hoekje staan te plassen, omdat hij met deze hitte heerlijk in  zijn blootje loopt rond te struinen.
 
Terug
Bovenaan