Wc verkleiner

<p>Om miskopen te voorkomen: waar moet je op letten bij de aankoop van een wcbrilverkleiner? We hebben een verkort toilet, past alles dan wel? Is zo’n wc bril mer kinderbril in 1 handig? Moet de verkleiner een trapje of handvaten hebben? Veel vragen over zoiets kleins ik weet het maar heb geen idee..</p>
 
Wij hebben zo eentje met een trapje en die is geweldig. Daardoor kan onze dochter (3,5) helemaal zelfstandig naar de wc! Ze hebben hem ook op haar opvang en alle kindjes kunnen hem zelf gebruiken! Zooo fijn.
 
https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-toilet-trainer-met-trapje-brilverkleiner-met-handvaten-opstapje-opvouwbaar-toilet-bril-zitje-wc-zindelijkheids-training-voor-jongens-meisjes-urinoirs-voor-kind-peuter-van-2-tot-7-jaar-groen-met-blauw/9200000113052957?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
 
Precies die hierboven staat past dus niet op onze wc, die hangt te hoog. Wij hebben een verkleiner van de hema en die past weer op 1 van onze wc's, want bij de ander is de bril te smal. We hebben een krukje in de wc staan om erop te klimmen, maar het potje is favoriet hier thuis. 
Koop wat past en dat is bij ons blijkbaar een lastig punt. 
 
Ik zou aanraden eentje met zachte zitting en kleine handvaatjes. die van ons van banini heeft aan de onderzijde een systeempje waardoor je het goed passend kunt maken op (bijna) elke toilet. En ook een simpele extra kopen voor als je boven een toilet hebt. Want zodra ze écht zindelijk zijn is het soms ook snachts even een snel toiletbezoekje plegen, succes?.
 
Wij hadden er zo eentje als hierboven, maar inderdaad paste deze niet. Huidige wc's zijn eigenlijk allemaal te hoog om dit goed te kunnen plaatsen.

Nu hebben we zowel boven als beneden de meest simpele toilet verkleiner. Vindt ze ideaal, je stopt ze onder de wc bril waardoor ze praktisch niet schuiven. En ze hangen aan een haakje aan de muur als ze niet in gebruik zijn.
 
Wij hebben gewoon een simpele van de ikea. Deze zit boven op de bril mer antislip. Daarbij een krukje en ze kan gewoon zelf naar de wc.
 
Hier ook een verkort toilet. Wij hebben 2 verschillende 1 van de Ikea, en 1 van volgens mij de Hema en die past ook prima. Enige verschil. Die van de Ikea plaats je op de toiletbril en die van de Hema onder de toiletbril en dan doe je de toiletbril eroverheen. Hier vonden ze om die reden de Ikea variant iets prettiger. En dan hebben wij een opvouwbaar krukje staan, die kan je kopen bij de action/ Blokker. Mijn zoontje is inmiddels 5 en gebruikt die nog steeds. Maar zelf vind ik het fijn dat ik dat ding op kan klappen als ik naar het toilet ga. Het blijft toch het kleinste kamertje?
 
Terug
Bovenaan