we denken een héél klein beetje aan adoptie.....

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ben ik weer een keer. Lang niet langs geweest, maar ik had niet zo veel te melden.
Al die verplichte rustmaanden tussendoor. Meiden die ongeveer gelijk met mij de IUI-behandeling begonnen, zijn al klaar of bijna klaar. Ik blijf tot nu toe steken bij poging 3. En ze willen nu eerst nog even een kijkoperatie er tussendoor plannen. Kan ik weer niet verder met poging 4. Wat duurt het toch lang allemaal.
Langzamerhand gaan mijn gedachten naar adoptie. Wie heeft daar ervaring mee? Ik weet dat het 3 tot 5 jaar kan duren. En dat er maximaal 40 jaar verschil tussen de oudste adoptieouder en het kind mag zitten. Nu is mijn vriend 35, dus dat schiet al aardig op.
Misschien moeten we ons al ergens aanmelden. Maar hoe gaat dat in zijn werk. enz enz enz. Weet iemand de juiste wegen?

Groetjes Kippie.

Hoi,
Ik las je berichtje, ik weet voor de rest niets van adoptie hoor maar ik wil dit even kwijt.  Je hebt het over leeftijd enz. maar wat ik nu echt belachelijk vind, ik lees het op internet, dat Madonna dus naar Afrika gaat en dan 'even' een kind kan adopteren! Het is natuurlijk voor zon jongetje altijd beter om in deze samenleving op te groeien  maar normale mensen moeten er van alles aan doen keuringen, leeftijd enz. enz. en zij gaat erheen en adopteert een kindje. Ik vind het echt niet kunnen. Het lijkt wel of ze gaat winkelen en er 1 uitkiest!
Heel veel succes verder he!
Groetjes,
Stella

Hoi Kippie!

Toevallig heb ik afgelopen weekend een beetje met dezelfde gedachten lopen spelen. Na 4 jaar niet zwanger geworden te zijn ga je je toch afvragen of er ook andere mogelijkheden zijn...
Ik heb op deze site: http://www.adoptie.nl/  heel veel nuttige informatie gevonden. Het enige waar ik erg van schrok waren de geldbedragen, je bent uiteindelijk zo'n € 20.000 kwijt. Weliswaar verspreid over een paar jaar, maar toch. 't toch een rare wereld eigenlijk.

Veel succes met het uitzoeken!

Groeten, Saartje

Hoi,

Het kan inderdaad geen kwaad om alvast verder te denken...
Ik heb zelf geen ervaring met adoptie, maar heb voor mijn werk wel heel veel met pleegkinderen (pleegzorg) te maken. Heb je daar wel eens aan gedacht?
Het is natuurlijk anders dan kinderen adopteren (biologische ouders zijn vaak nog in beeld), maar er zijn in Nederland echt heel veel kinderen die een goed pleeggezin nodig hebben!
Succes met de verdere oriëntatie, en met je behandelingen natuurlijk!

gr. Astrid

hoi,

heb zelf geen ervaring met adoptie maar heb wel het een en ander gehoort.
zoals je praat over de leeftijd heb namelijk gehoort dat je dan nog wel kan adopteren maar dan geen babytje meer maar dan een kind van een jaar of 1 - 2 als het leeftijds verschil te groot is .

maar hoe het precies zit??????

wens je er in ieder geval heel veel succes mee

en over een pleegkind.
vind dat je dan wel heel erg sterk in je schoenen moet staan hoor want je zorgt met liefde voor zo'n kindje en als moeders het weer een beetje op de rails heeft wordt je bedankt en gaat hij of zij weer weg .
niks voor mij ik zou instorten denk ik.
ieder voor zich natuurlijk maar dat is mijn menig.

heel veel succes

groetjes moekje

Moekje,

Ik wil toch even op je reageren. Er zijn verschillende vormen van pleegzorg, en één daarvan is de perspectief biedende.
Soms is het al meteen duidelijk dat een kind een plek nodig heeft tot aan zijn volwassenheid, omdat het duidelijk is dat ouders nooit in staat zullen zijn om het kind op te voeden.
Maar ik zei al, er is wel een groot verschil met adoptie inderdaad.

Gr. Astrid

Hoi,

Wij staan nu 2 jaar ingeschreven voor adoptie. Inderdaad even lezen op die site en het formulier invullen. We hebben de 1e cursus betaald 900 euro en als de ivf niet lukt gaan we van start. Inschrijven is zowiezo aan te raden aangezien je de 1e 2 jaar niets hoort en dus nog geen levensbepalende beslissingen hoeft te nemen. Je krijgt alleen een bevestiging van inschrijving met een nummer en vervolgens is het dus gewoon 2 jaar wachten. Je kan ten alle tijde de procedure stop zetten dus als het toch mocht lukken om zwanger te worden dan kun je er altijd onderuit.
De kindjes zijn inderdaad wat ouder maar het zijn vaak nog wel baby's hoor. Baby's van een paar maanden en dus niet van een paar weken maar toch...baby's. Dit hangt wel sterk af van het land waar de kindjes vandaan komen. Elk land heeft zijn eigen beleid dus ook over de leeftijd.
Succes!
gr.Ing

Even een vrolijk berichtje: ik was zelf bijna een klein geadopteerd kindje geweest, mijn moeder was na jaren nog niet zwanger. Maar uiteindelijk (na zeven jaar aanmodderen, zonder behandelingen) kwam ik! En mijn broer na nog dik twee jaar. Wie weet.....

Oja, wij denken zelf aan pleegzorg, zien dat ook als iets dat kan naast eventuele eigen kinderen (wie weet, voor ons dan). Voordeel van pleegzorg is dat je niet met cultuurverschillen zit, en dat een kind meestal niet ongewenst is door zijn eigen ouders. Maar het is wel moeilijk als een kind weer wegggaat, vooral mijn man ziet daar tegenop.

Succes met dubben!

Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan