We gaan er weer voor...(weer met Clomid)

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal..

Ik ben 32 en mama van 2 kindjes.. Een meisje van 3 en een jongetje die in februari 1 wordt.
Tussen hen in heb ik nog een miskraam gehad.

Vandaag voor het eerst weer naar de fertiliteitsarts geweest.. Al 3x eerder kreeg ze me zwanger (met wat hulp van manlief uiteraard) :)
We gaan nu dus voor ons derde kindje.

Omdat ik het syndroom PCOS heb ben ik maar meteen weer naar haar toegegaan.. zonder clomid wordt het waarschijnlijk toch niets.. dat weet ik nu al..Echter.. nu blijkt dat door nieuw beleid ze toch elke keer weer eerst een herdiagnose willen stellen.. Het zij zo.

Waar ik vorige keer dus al na een enkele controle zelfstandig met clomid mocht beginnen, gaan we nu een maand lang zeer nauwkeurig echos doen..
Een beetje zoals het een paar jaar terug bij de oudste ook was gegaan.

Goed, tis wat omslachtig met met twee kinderen en dan die afspraken regelen, om de 3 dagen naar het ziekenhuis, maar ik zie het wel helemaal zitten.
Je weet tenslotte waar je het voor doet!

Het idee is dat ze precies kan zien wanneer en of er een eisprong plaatsvind. Als die er niet is, of niet voldoende, dan mag ik volgende cyclus dus al wel met clomid beginnen. Ook dan maken we echo's om het verloop en het verschil in kaart te brengen.

Vandaag dus trouwens ook al een echo gehad..Het PCOS syndroom was wel degelijk goed te herkennen weer.. dit betekent overigens niet dat je met PCOS niet zelfstandig zwanger zou kunnen worden, maar het tijdvlak komt dan wat nauwkeuriger.. daarom willen ze ook die echos doen.

Echter in mijn geval verwacht ik dat het net zoals de vorige keren wel weer zo zal zijn dat wel veel eitjes zijn - ook een 'positieve'LH test.. maar geen volwaardige eisprong.. Het zou me niets verbazen.

Maar we wachten het wel even af. We zijn in elk geval onderweg! En ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Julia

hi,
ik wens je veel succes.
jammer dat door de nieuwe regels,je evt later kan beginnen met de medicijnen.
(ik heb eerst even opgezocht wat pcos is) ik kende het pms wel.

op naar de derde!

Hallo Julia,

Misschien wat omslachting ten opzichte van de andere keren maar zoals je zegt: Je weet waar je het voor doet!

Heel veel succes! Liefs Lynn.

Vreemd dat ze nu ineens weer alles in de gaten gaan houden. Ben je weer even zoet mee. Ik mocht voor de 2e zo door. Net als jij . Maar mijn gyn heeft gezegd dat de kans met mijn PCOS (geloof dat er verschillende gradaties zijn.) heel erg klein is. Ik krijg ongeveer 3 keer per jaar een echte eisprong. Maar goed, ik hoop dat je de eerste periode een beetje snel kunt doorlopen en je snel weer kunt beginnen. Ik ben bij de eerste na 7 maanden clomid in een rustmaand zwanger geworden en ben nu van 1 rondje clomid (wel tussendoor opgehoogt) zwanger. Inmiddels alweer 20 weken. Heel veel succes!

OOk voor jullie heel veel succes!! Wel balen dat je eerst weer opnieuw deze riedel moet afgaan. Hopen dat je daarna snel kan starten met clomid.

Groetjes trientje

Dank voor al jullie goede wensen..

Maar ik vind het niet erg dat ze nu weer eerst een diagnose willen stellen hoor.. dat kan namelijk precies mooi deze maand.. en als blijkt dat ik geen eisprong heb (en dus nog PCOS) dan mag ik volgende menstruatie al met Clomid beginnen.. en dat is wat ik ook hoopte.. alleen gaan de daarna wel door met monitoren.. maar ergens is dat ook wel weer leuk want je weet nog preciezer wanneer je ovuleert :)
Bovendien mocht ik toch niet eerder beginnen hoor want ik heb een keizersnede gehad en dan moet je een jaar wachten en mijn zoontje wordt dus in feb 1 jaar :) Bij mijn dochtertje mocht ik precies op haar verjaardag toevallig beginnen met slikken.. wie weet nu op zijn verjaardag haha.. we zullen het zien! Dikke kus en tot snel..

Terug
Bovenaan